Page 415 - KDK
P. 415

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 7.16.1.3. Çalışma İzni Verilmesi

                 Başvuran, Türkiye’de denkliği olan Sağlık Bakanlığından tescilli Anestezioloji ve Yoğun
                 Bakım Uzmanı olduğunu, 2019 yılında İstanbul’da özel hastanede iş teklifi aldığını
                 ve İsrail’deki işinden istifa edip  Türkiye’ye yerleştiğini, prosedürleri başlatabilmek
                 için Temmuz ayında ikamet izni başvurusunda bulunduğunu, Kasım ayında ikamet
                 izninin verildiğini, hastanenin İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne ön izin çıkarma talebiyle
                 evraklarını gönderdiğini ancak eksik evrak nedeniyle işleminin başlatılmadığını, bir
                 evrakta “mesleğini icra etmek için engeli bulunmuyor” ibaresinin olması gerektiğinin
                 belirtildiğini, bu belgenin konsolosluk tarafından verildiğinin söylendiğini ancak İsrail
                 Konsolosluğu ve Büyükelçiliğinin sağlık çalışanlarına evrak verme yetkisinin olmadığını,
                 evrakta sahteciliğin önüne geçmek adına isteyen kurumun resmi yollarla başvuruda
                 bulunmasını talep ettiğini, durumu belirtmesine rağmen İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
                 personelinin evrakı getirmenin kendisinin sorumluluğunda olduğunu belirttiklerini,
                 İsrail Sağlık Bakanlığından almış olduğu belgenin de kabul edilmediğini, CİMER’e
                 yapılan başvurusu ile çözüme ulaşıldığını, 5 Şubatta iznin hastaneye gönderildiğini,
                 10 Şubatta ise hastanenin bu kez çalışma izni için Çalışma Bakanlığına başvurduğunu,
                 burada da iş sözleşmesinin güncellenmesi gerekiyor denilerek talebinin reddedildiğini,
                 1 Martta tekrar başvuruda bulunulduğunu, 17 Martta işlemlerin tamamlanıp harç
                 yatırıldığını, koronavirüs ve yabancılığı bahane edilerek izninin verilmediğini belirterek
                 mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
                 Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü
                 tarafından  gönderilen cevabi yazıda “ İstanbul İl Sağlık Müdürlüğünün Önizin
                 Belgesi ve güncellenmiş  ücretin yer aldığı iş sözleşmesinin Bakanlığımıza ibrazı
                 neticesinde başvurana 17.06.2020 tarihinde Özel bir sağlık kurumunda Anesteziyoloji
                 Ve Reanimasyon Uzmanı olarak çalışmak üzere 16.03.2020-15.03.2021 tarihleri
                 arasında geçerli çalışma izni düzenlenmiştir. Çalışma izninin onaylandığına ilişkin
                 bildirim 17.06.2020 tarihinde e-izin sisteminde yer alan e-posta adresine yapılmış
                 olup ayrıca 24.06.2020 tarihinde işverene resmi yazı ile de bildirilmiştir.” açıklamaları
                 üzerine Dostane Çözüm Kararı 241  verilmiştir.
                 7.16.1.4. Aile Sağlığı Merkezinin Cari Gider Ödeneğinin Ödenmesi

                 Başvuran, Sakarya’da bir Aile Sağlığı Merkezinde çalışıyorken 18.01.2020 – 07.02.2020
                 tarihleri arasında bedelli askerlik yapmak üzere ayrıldığını, kısa süreli yapılacak
                 askerlik hizmeti sonrası tekrar aynı birimde çalışmak üzere görevine döndüğünü, bu
                 süreç içerisinde yerine geçici görevli hekim görevlendirildiğini, Ocak ayı ödemelerini
                 15.02.2020 tarihinde, Şubat ayı ödemelerini 15.03.2020 tarihinde aldıklarından 20
                 Mart tarihinde idareye başvuruda bulunduğunu, aile sağlığı merkezi giderlerinin asıl
                 görevli aile hekimine verilmesi nedeniyle askerden döndüğünde hizmetli ve tıbbi
                 sekreterin aylığı, SGK primi ve stopajları, aile sağlığı merkezinin kirası, yakıt, su, sarf
                 malzemeleri, bilgi sistemleri, internet vs. tüm giderlerin tarafından karşılandığını, 18
                 241  2020/71647 numaralı başvuru hakkında verilen 28.10.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             414 2020 YILLIK RAPOR
   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420