Page 461 - KDK
P. 461

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 sigorta şirketi aleyhine, Hazine ve Maliye Bakanlığının idarî yaptırım yetkisini de
                 kullanmadığı dolayısıyla 4632 sayılı Kanun çerçevesinde yürütülen emeklilik faaliyetleri
                 ile sigortacılık faaliyetleri üzerinde sahip olduğu denetim yetkisini hukuka uygun olarak
                 yerine getirmediği anlaşılmıştır.
                 Açıklanan gerekçelerle, yetkili sigorta şirketinin “bilgilendirme” yükümlülüğüne uygun
                 davranmadığı anlaşıldığından ilgili mevzuat hükümleri gereğince 4632 sayılı Kanun
                 çerçevesinde sahip olduğu denetim yükümlülüğünü yerine getirerek söz konusu
                 yükümlülüğe  aykırı  bir  davranışından  dolayı  yukarıda  unvanı yazılı  sigorta  şirketine
                 idari  para  cezası  uygulanması  suretiyle  başvurucunun  mağduriyetinin  makul  sürede
                 giderilmesi  yönünde  yeni  bir işlem  tesis  etmesi  ve konuyu 6502  sayılı  Tüketicinin
                 Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde değerlendirmesi hususunda Hazine ve
                                                       13
                 Maliye Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                 Tavsiye kararı üzerine Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu
                 tarafından Kurumumuza iletilen 23.10.2020 tarihli ve E. 597400 sayılı cevabi yazıda,
                 başvuranın ertelenmiş giriş aidatı tutarının başvuranın hesabına yatırıldığı bildirilmiştir.
                 Ruhsat İptali

                 Başvuran, İstanbul ili Fatih ilçesi Silivrikapı Mahallesi, Muhallebici Çıkmazı Sokağında
                 bulunan tüm çocuk oyun salonlarının 9207 sayılı ‘İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına
                 İlişkin Yönetmeliğin’ 32’inci maddesine uygun olmadığını, başvuruya konu yerin Fatih
                 Sümbül Efendi İlkokulu’na ve Sümbül Efendi Camii’ne kapıdan kapıya 53 ila 69 metre
                 mesafe olduğunu, bu sebeple bu yerlere çalışma ruhsatı verilemeyeceğini, bu sebeple
                 başvuruya konu yerin ‘Umuma Açık Eğlence  Yeri’ mi yoksa ‘Kafeterya’ mı olduğu
                 hususu ile işyerinin çevresinde bulunan okula ve camiye mesafesinin tespit edilmesi
                 gerektiğini belirterek bahsi geçen işyerleri için verilmiş olan ruhsatların iptalini ve ilgili
                 yerlerin mühürlenmesini talep etmektedir.

                 Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, “kafeterya ruhsatlı” işyerlerinin 100 metre
                 mesafe şartına tabi olmadığı, elektronik oyun merkezlerinin ise 100 metre mesafe şartına
                 tabi olduğu ve “işyeri açma ve çalışma ruhsatı” nın da işyerinde herkesin görebileceği
                 şekilde asılma yükümlülüğü getirildiği, ayrıca 2559 sayılı Kanun gereği umuma açık
                 istirahat ve eğlence yerlerinden, mevzuat hükümlerine aykırı olarak işletilen iş yerlerinin
                 işletmecilerine beşyüzmilyon Türk Lirası ile birmilyar Türk Lirası arasında idarî para
                 cezası verilmesi gerektiği anlaşılmakta olup; İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığının
                 cevabi yazısında belirtilen hususlardan söz konusu işyerlerinin “işyeri açma ve çalışma
                 ruhsatı” nın işyerinde herkesin görebileceği şekilde asılma yükümlülüğünü yerine
                 getirmediği gibi, “kafeterya ruhsatlı” işyerlerinin oyun salonu konusunda da faaliyet
                 gösterdiği,  dolayısıyla  bu  durumda  bu  işyerlerinin  100  metre  mesafe  kuralına  tabi
                 olduğu değerlendirilmiştir.

                 13  2020/3981 numaralı başvuru hakkında verilen 24.08.2020 tarihli Tavsiye Kararı


             460 2020 YILLIK RAPOR
   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466