Page 103 - 2021 Yıllık Rapor
P. 103

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 bunun üzerine adı ilgilinin iki adet tamamlanan makalesinin DVD ortamına aktarılarak
                 kendi talebi doğrultusunda görevli personel tarafından 19.10.2020 tarihli tanzim edilen
                 tutanak ile ailesine teslim edildiği bildirilmiştir.
                 Bu  durumda  başvuranın  ceza  infaz  kurumu  imkanları  doğrultusunda  bilgisayar
                 ortamında iki adet makalesini tamamladığı, dilekçesinde iddia ettiği mağduriyetinin ve
                 zararının giderildiği anlaşılmış ve anlaşılmış ve Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince
                                     6
                 Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
                 Haksız Yere Kesilen Yetim Aylığının Bağlanması
                 Başvuran,  merhum  babasından  almakta  olduğu  yetim  aylığının  Milli  Savunma
                 Üniversitesine katıldığı tarih itibari ile kesildiğini, aynı okulda aynı şartlarda okuyan ve
                 yetim aylığı alan emsal teşkil eden öğrencilerin bulunduğunu belirterek yetim aylığının
                 yeniden bağlanmasını talep etmiştir.
                 Başvuruya konu aylık ödemesinin kontrol edilmesi, varsa yanlışlıkların düzeltilmesi için
                 Sosyal Güvenlik Kurumu ile yapılan yazışmalar neticesinde SGK tarafından gönderilen
                 yazıda; başvuranın yetim aylığının göreve girdiği değerlendirmesiyle sehven kesildiği,
                 aylık kesilmemesi gerektiğinin tespiti üzerine kesilen aylığının kesildiği tarihten itibaren
                 yeniden bağlandığı, teğmen olarak nasbedilmesi nedeniyle yeniden kesildiği, başvuran
                 adına tahakkuk eden aylık ve ek ödemelerin banka şubesi aracılığı ile başvurana teslim
                 edildiği belirtilmiştir.
                 Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde, Sosyal Güvenlik
                 Kurumunca yapıcı yaklaşım ve hızlı bir şekilde ilgili başvuranın taleplerinin hayata
                 geçirilmesiyle; başvuranın şikâyet konusu talebi yerine getirilerek mağduriyet
                 giderilmiştir. Bu nedenle idarenin Ombudsmanlık ile yaptığı iş birliği memnuniyetle
                 karşılanmaktadır.
                 Bu açıklamalar çerçevesinde, başvuruya konu talebin idare tarafından yerine getirildiği
                 anlaşıldığından  Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
                                                                                          7
                 verilmiştir.
                 Kadro Unvanına Uygun İşlerde Çalıştırılma

                 Başvuran,  çalışmakta  olduğu  Darphane  ve  Damga  Matbaası  Genel  Müdürlüğünde,
                 mühendis  olarak  görevlendirildiğini,  Laboratuvar  Bölümünün  bağlı  bulunduğu
                 Uygulama  Daire  Başkanlığı  altındaki  Koleksiyon  Servisine  (sıcak  ve  e-satış  yapılan
                 mağaza) özel sektör tecrübesi ve oradaki işlere yardım esasına dayanarak öneriler verme
                 ve işi hızlandırmak için yapılması gerekenler konusunda yardımcı olmaya çalıştığını,
                 satış yazılımları ve satış sonrası hizmet konusunda yardımcı olurken kargolama işlemi
                 yapma gibi teknik iş dışındaki işlerin de tarafına yaptırıldığını ve bunun devamlı bir
                 iş haline geldiğini, teknik hizmetler sınıfında yer alması nedeniyle verilen görevlerin
                 liyakat  ilkesi  ile  bağdaşmadığını  belirterek  "Teknik  Hizmetler  Sınıfında"  yer  alan
                 personelin yapacağı işlerin tarafına verilmesini talep etmiştir.
                 6  2020/96706 numaralı başvuru hakkında verilen 19/02/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
                 7  2020/96883 numaralı başvuru hakkında verilen 08/02/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             102 2021 YILLIK RAPOR
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108