Page 117 - 2021 Yıllık Rapor
P. 117
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
alındığı ve Cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunulduğu, ilgililer tarafından
Çevre ve Şehircilik Bakanlığına başvurularak yapı kayıt belgesi işlemi doğrultusunda
imar barışından faydalanıldığı, şikâyet konusu diğer bir parselle ilgili olarak da
mevcut taşınmaz üzerinde kardeşi tarafından kaçak ve ruhsatsız yapı yapıldığı tespit
edilerek kaçak yapı hakkında iş ve işlemlerin yapıldığı, inşaatın durdurulduğu, yıkım
için süre verildiği ve herhangi bir yıkım yapılmadığının tespit edildiği, Belediyenin
yıkıma uygun iş makinasının olmaması nedeniyle en kısa sürede hizmet alımı suretiyle
kaçak olarak yapılan inşaatın yıkılacağı, bu gelişmeler sonucunda şikâyetçi tarafından
belediyeye dilekçe ile başvurularak şikâyet konuları ile ilgili olarak belediye tarafından
gerçekleştirilen işlemler ve şikâyet edilenlerle yaptıkları anlaşmalar neticesinde yıkım
şikâyetinden vazgeçildiği açıklamalarına yer verilmiştir.
Bu çerçevede, başvuruya konu talep ilgili idare tarafından yerine getirildiğinden
29
Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
İdari Sınırlamanın Kaldırılması
Başvuran, Sağlık Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlarda 25 yıl çalıştıktan sonra emekli
olduğunu ve şu an serbest hekim olarak çalıştığını, evveliyatında yönetici pozisyonunda
bir çok görevde bulunduğunu, 2015 yılında isimsiz bir BİMER başvurusu sonucunda
soruşturma geçirdiğini, soruşturma sonucunda herhangi idari ve adli işleme gerek
duyulmadığını, soruşturma aşamasında pasaportunun iptal edildiğini, eş zamanlı olarak
Cumhuriyet savcılığı soruşturması hakkında da kovuşturmaya yer olmadığına dair karar
verildiğini, buna rağmen hususi damgalı pasaportuna konulan şerhin kaldırılmadığını
belirterek pasaporta işlenen şerhin kaldırılmasını, emniyet kayıtlarında bir yanlışlık
varsa düzeltilmesini ve mağduriyetine sebep olan kamu görevlilerinden şikâyetçi
olduğunu ifade etmiştir.
Kurumumuzca, İçişleri Bakanlığından şikâyet konusu hakkında bilgi ve belgeler yazılı
olarak talep edilmiş ve konunun "dostane çözüm" yoluyla çözüme kavuşturulmasının
mümkün olup olmadığının değerlendirilmesi istenmiştir.
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün cevabi yazılarında,
ilgilinin şikâyeti ile ilgili olarak sistem üzerinden yapılan incelemede, başvuruya
konu idari karar kaydının Antalya Valiliği tarafından sisteme girildiği, adı geçenin
Kurumumuza başvurusundan sonra Antalya Valiliği ve Antalya Emniyet Müdürlüğünden
konunun incelenerek nihai görüşlerinin bildirilmesinin istendiği, sonuç olarak Antalya
Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından verilen takipsizlik kararı üzerine ilgilinin idari karar
kaydının kaldırılmasına ilişkin komisyon kararının alındığı ve bu karara istinaden söz
konusu kaydın kaldırıldığı bildirilmiştir.
Şikâyetçinin talebi ve idarenin konuyla ilgili açıklamaları birlikte değerlendirildiğinde,
şikâyete konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği tespit edildiğinden
30
Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
29 2020/101561 numaralı başvuru hakkında verilen 27/04/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
30 2020/101705 numaralı başvuru hakkında verilen 16/04/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
116 2021 YILLIK RAPOR