Page 122 - 2021 Yıllık Rapor
P. 122

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               görüşmesinde başvuran, sorunun çözüldüğünü belirterek Kurumumuza çalışmalarından
               dolayı teşekkürlerini iletmiştir.

               Bu  çerçevede,  başvuruya  konu  talebin  ilgili  idare  tarafından  yerine  getirildiği
                                                                                       37
               anlaşıldığından  Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
               verilmiştir.
               Müteveffa Eş Yanı Mezar Yeri Satışı Yapılması

               Başvuran, vefat eden eşinin yanındaki mezar yerini satın almak için dilekçe gönderdiğini,
               ancak idare tarafından belediye meclis kararına istinaden belirlenen 7 günlük sürenin
               geçmesi gerekçe gösterilerek mezar yeri satışının yapılamadığını, eşinin vefatı esnasında
               Bursa’da ikamet ettiği için mezar yeri satın alma işlemini bir yakınının yaptığını ve kendisine
               devredeceğini, ancak idare tarafından her iki talebinin de mümkün olamayacağının
               bildirildiğini iddia ve ifade ederek söz konusu soruna çözüm bulunmasını talep etmiştir.
               Kurumumuz tarafından yazı ile dostane çözüm hükümleri hatırlatılarak ilgili idareden
               bilgi-belge talep edilmiştir. Alınan cevabi yazıda, şikâyet konusuyla ilgili incelemenin
               yapıldığı, söz konusu kişinin talebinin büyükşehir belediye meclisi gündemine
               alınarak ikinci tahsis mezar yeri satış işleminin gün süresi olmaksızın yapılabilmesine
               karar verildiği, bu karara istinaden başvuranın vefat eden eşinin yanından mezar yeri
               satış işlemi için davet edildiği ve şikâyete konu tüm taleplerinin yerine getirildiği
               bildirilmiştir.

               Bu  çerçevede,  başvuruya  konu  talebin  ilgili  idare  tarafından  yerine  getirildiği
                                                                                       38
               anlaşıldığından  Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
               verilmiştir.

               Kesilen Engelli Aylığının Yeniden Bağlanması
               Başvuran, 1996 doğumlu olduğunu ve doğduğundan bu yana kendisinin bakımı için
               ailesine engelli maaşı bağlandığını, 2014 yılında yenilenen sağlık raporunda engel
               oranının % 71’den % 82’ye yükseldiğinin belirtildiğini, ancak bahse konu raporun
               sisteme yanlışlıkla “engel durumu yoktur” ibaresiyle giriş yapıldığını ve Sosyal Güvenlik
               Kurumu personelinin yaptığı hata nedeniyle engelli aylığının kesildiğini iddia ederek
               gereğinin yapılmasını talep etmiştir.

               Konuyla ilgili olarak Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ile Çorum Aile
               ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü yetkilileriyle iletişime geçilmiş, müracaat tarihinden
               bir gün sonra ilgilinin şikâyeti Kurumumuzun girişimleriyle çözüme kavuşturulmuş ve
               anılan İl Müdürlüğünce söz konusu engelli aylığının takip eden aybaşından itibaren,
               yatırılmayan iki aylık maaşıyla birlikte yeniden bağlanacağı bilgisi alınarak başvurucuya
               da aynı gün bilgi verilmiştir.


               37  2021/10609 numaralı başvuru hakkında verilen 25/10/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               38  2021/11314 numaralı başvuru hakkında verilen 24/09/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                        2021 YILLIK RAPOR  121
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127