Page 122 - 2021 Yıllık Rapor
P. 122
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
görüşmesinde başvuran, sorunun çözüldüğünü belirterek Kurumumuza çalışmalarından
dolayı teşekkürlerini iletmiştir.
Bu çerçevede, başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği
37
anlaşıldığından Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
Müteveffa Eş Yanı Mezar Yeri Satışı Yapılması
Başvuran, vefat eden eşinin yanındaki mezar yerini satın almak için dilekçe gönderdiğini,
ancak idare tarafından belediye meclis kararına istinaden belirlenen 7 günlük sürenin
geçmesi gerekçe gösterilerek mezar yeri satışının yapılamadığını, eşinin vefatı esnasında
Bursa’da ikamet ettiği için mezar yeri satın alma işlemini bir yakınının yaptığını ve kendisine
devredeceğini, ancak idare tarafından her iki talebinin de mümkün olamayacağının
bildirildiğini iddia ve ifade ederek söz konusu soruna çözüm bulunmasını talep etmiştir.
Kurumumuz tarafından yazı ile dostane çözüm hükümleri hatırlatılarak ilgili idareden
bilgi-belge talep edilmiştir. Alınan cevabi yazıda, şikâyet konusuyla ilgili incelemenin
yapıldığı, söz konusu kişinin talebinin büyükşehir belediye meclisi gündemine
alınarak ikinci tahsis mezar yeri satış işleminin gün süresi olmaksızın yapılabilmesine
karar verildiği, bu karara istinaden başvuranın vefat eden eşinin yanından mezar yeri
satış işlemi için davet edildiği ve şikâyete konu tüm taleplerinin yerine getirildiği
bildirilmiştir.
Bu çerçevede, başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği
38
anlaşıldığından Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
Kesilen Engelli Aylığının Yeniden Bağlanması
Başvuran, 1996 doğumlu olduğunu ve doğduğundan bu yana kendisinin bakımı için
ailesine engelli maaşı bağlandığını, 2014 yılında yenilenen sağlık raporunda engel
oranının % 71’den % 82’ye yükseldiğinin belirtildiğini, ancak bahse konu raporun
sisteme yanlışlıkla “engel durumu yoktur” ibaresiyle giriş yapıldığını ve Sosyal Güvenlik
Kurumu personelinin yaptığı hata nedeniyle engelli aylığının kesildiğini iddia ederek
gereğinin yapılmasını talep etmiştir.
Konuyla ilgili olarak Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ile Çorum Aile
ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü yetkilileriyle iletişime geçilmiş, müracaat tarihinden
bir gün sonra ilgilinin şikâyeti Kurumumuzun girişimleriyle çözüme kavuşturulmuş ve
anılan İl Müdürlüğünce söz konusu engelli aylığının takip eden aybaşından itibaren,
yatırılmayan iki aylık maaşıyla birlikte yeniden bağlanacağı bilgisi alınarak başvurucuya
da aynı gün bilgi verilmiştir.
37 2021/10609 numaralı başvuru hakkında verilen 25/10/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
38 2021/11314 numaralı başvuru hakkında verilen 24/09/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2021 YILLIK RAPOR 121