Page 121 - 2021 Yıllık Rapor
P. 121

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                 Vatandaşlık Öncesinde Sahip Olduğu İsminin Nüfus Kayıtlarına İşlenmesi ve İsim
                 Denklik Belgesi Düzenlenmesi

                 Başvuran,  doğduğu  tarih  itibariyle  Romanya  vatandaşı  olan  ve  Bakanlar  Kurulu
                 kararı  ile Türk  vatandaşlığı  kazanan müteveffa annesinin, sehven 01.07.1931 olarak
                 kaydedilen doğum tarihinin 21.11.1928 olarak düzeltilmesi ve vatandaşlık kazanmadan
                 önce sahip olduğu isminin nüfus kayıtlarına işlenerek isim denklik belgesi düzenlenmesi
                 istemiyle yaptığı başvuruların ilgili idare tarafından sonuçlandırılmasını talep etmiştir.

                 Kurumumuzca konunun incelenerek bir sonuca bağlanması amacıyla Nüfus ve
                 Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden yazılı olarak bilgi-belge talep edilmiş, alınan
                 cevabi yazıda özetle, başvuruya ilişkin vatandaşlık dosyasının incelendiği, meri mevzuat
                 çerçevesinde isim denklik belgesi talebi için başvuranın yerleşim yerinin bulunduğu ilçe
                 nüfus müdürlüğüne müracaat etmesi halinde ilgili adına isim denklik belgesi temin
                 edilebileceği açıklamalarına yer verilmiştir.
                 Bu  çerçevede,  Kurumumuzca  yapılan  girişimler  ve  dostane  çözüme  ilişkin  mevzuat
                 hükümlerinin hatırlatılması sonrasında ilgiliye ait isim denklik belgesinin sisteme
                 kaydedildiği ve işlem yapılabilir hale geldiği, bunun için de ilgili ilçe nüfus müdürlüğüne
                 başvurulması gerektiğinin bildirilmesi suretiyle başvuranın talebinin yerine getirildiği
                                                                                         36
                 anlaşıldığından  Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
                 verilmiştir.

                 Yol Çalışması Sırasında Kullanılamaz Hale Gelen Su Kuyusunun Yeniden
                 Açılması

                 Başvuran,  taşınmazında  bulunan  9  metre  derinliğinde  ve  5  metre  çapında  sulama
                 kuyusunun,  Gebze-Orhangazi-İzmir  otoyol  çalışması  esnasında  toprak  ve  çakıllarla
                 tamamen dolduğunu, yol yapımını üstlenen firmaya defalarca başvuruda bulunduklarını,
                 firma yetkililerinin sorunu çözeceklerini ifade etmelerine rağmen otoyol açıldıktan sonra
                 ilgilenmediklerini, bunun üzerine farklı kamu kurumlarına yaptıkları başvurulardan da
                 sonuç alamadıklarını, mevcut aşamada tarlalarını sulayamaz hale geldiklerini iddia ve
                 ifade ederek sulama kuyusunun tekrar faaliyete geçirilmesi veya kuyunun maliyetinin
                 karşılanması suretiyle mağduriyetin giderilmesi talebinde bulunmuştur.

                 Konuya ilişkin olarak ilgili idareden bilgi ve belge talep edilmiş, dostane çözüm
                 önerimiz hatırlatılmıştır. Alınan cevabi yazıda; “… Zarar gördüğü iddia edilen sulama
                 kuyusunun yerine ilgili Şirket tarafından 01.09.2021 tarihinde başlanacak sondaj
                 çalışmaları ile yeni bir artezyen kuyusu açılacağı ve başvuru sahibine teslim edileceği,
                 buna ilişkin tutanağın da yazıları ekinde gönderildiği, bu çerçevede sorunun “Dostane
                 Çözüm” ile giderileceği” bildirilmiştir.
                 Talebin karşılanıp karşılanmadığı hususunda bilgi almak amacıyla başvuran ile farklı
                 tarihlerde görüşmeler gerçekleştirilmiş, son olarak 19.10.2021 tarihinde yapılan telefon

                 36  2021/8284 numaralı başvuru hakkında verilen 21/09/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             120 2021 YILLIK RAPOR
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126