Page 121 - 2021 Yıllık Rapor
P. 121
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Vatandaşlık Öncesinde Sahip Olduğu İsminin Nüfus Kayıtlarına İşlenmesi ve İsim
Denklik Belgesi Düzenlenmesi
Başvuran, doğduğu tarih itibariyle Romanya vatandaşı olan ve Bakanlar Kurulu
kararı ile Türk vatandaşlığı kazanan müteveffa annesinin, sehven 01.07.1931 olarak
kaydedilen doğum tarihinin 21.11.1928 olarak düzeltilmesi ve vatandaşlık kazanmadan
önce sahip olduğu isminin nüfus kayıtlarına işlenerek isim denklik belgesi düzenlenmesi
istemiyle yaptığı başvuruların ilgili idare tarafından sonuçlandırılmasını talep etmiştir.
Kurumumuzca konunun incelenerek bir sonuca bağlanması amacıyla Nüfus ve
Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden yazılı olarak bilgi-belge talep edilmiş, alınan
cevabi yazıda özetle, başvuruya ilişkin vatandaşlık dosyasının incelendiği, meri mevzuat
çerçevesinde isim denklik belgesi talebi için başvuranın yerleşim yerinin bulunduğu ilçe
nüfus müdürlüğüne müracaat etmesi halinde ilgili adına isim denklik belgesi temin
edilebileceği açıklamalarına yer verilmiştir.
Bu çerçevede, Kurumumuzca yapılan girişimler ve dostane çözüme ilişkin mevzuat
hükümlerinin hatırlatılması sonrasında ilgiliye ait isim denklik belgesinin sisteme
kaydedildiği ve işlem yapılabilir hale geldiği, bunun için de ilgili ilçe nüfus müdürlüğüne
başvurulması gerektiğinin bildirilmesi suretiyle başvuranın talebinin yerine getirildiği
36
anlaşıldığından Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
Yol Çalışması Sırasında Kullanılamaz Hale Gelen Su Kuyusunun Yeniden
Açılması
Başvuran, taşınmazında bulunan 9 metre derinliğinde ve 5 metre çapında sulama
kuyusunun, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol çalışması esnasında toprak ve çakıllarla
tamamen dolduğunu, yol yapımını üstlenen firmaya defalarca başvuruda bulunduklarını,
firma yetkililerinin sorunu çözeceklerini ifade etmelerine rağmen otoyol açıldıktan sonra
ilgilenmediklerini, bunun üzerine farklı kamu kurumlarına yaptıkları başvurulardan da
sonuç alamadıklarını, mevcut aşamada tarlalarını sulayamaz hale geldiklerini iddia ve
ifade ederek sulama kuyusunun tekrar faaliyete geçirilmesi veya kuyunun maliyetinin
karşılanması suretiyle mağduriyetin giderilmesi talebinde bulunmuştur.
Konuya ilişkin olarak ilgili idareden bilgi ve belge talep edilmiş, dostane çözüm
önerimiz hatırlatılmıştır. Alınan cevabi yazıda; “… Zarar gördüğü iddia edilen sulama
kuyusunun yerine ilgili Şirket tarafından 01.09.2021 tarihinde başlanacak sondaj
çalışmaları ile yeni bir artezyen kuyusu açılacağı ve başvuru sahibine teslim edileceği,
buna ilişkin tutanağın da yazıları ekinde gönderildiği, bu çerçevede sorunun “Dostane
Çözüm” ile giderileceği” bildirilmiştir.
Talebin karşılanıp karşılanmadığı hususunda bilgi almak amacıyla başvuran ile farklı
tarihlerde görüşmeler gerçekleştirilmiş, son olarak 19.10.2021 tarihinde yapılan telefon
36 2021/8284 numaralı başvuru hakkında verilen 21/09/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
120 2021 YILLIK RAPOR