Page 435 - 2021 Yıllık Rapor
P. 435
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
kararı da dikkate alınarak yapılan değerlendirme neticesinde başvurucunun, sürekli
işçi kadrosuna geçiş için başvuruda bulunma şartı olan 4734 sayılı Kanun ve diğer
mevzuattaki hükümler uyarınca personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alım sözleşmeleri
kapsamında yükleniciler tarafından 04.12.2017 tarihi itibarıyla çalıştırılmakta olmak
şartını taşıdığı verilen bu yöndeki tavsiye kararına istinaden kabul edilmiş ve bu suretle
sürekli işçi kadrosuna geçiş için ilgilinin sınava alınmasının uygun olacağına karar
verildiği bildirilmiştir.
Emekli Maaşının ve Emekli İkramiyesi Arasındaki Farkın Ödenmesi
Başvuran, 05.09.1985 tarihinde Adana TCDD 6.Bölge Müdürlüğünde işe başladığını,
05.09.1985- 14.03.1990 tarihleri arasında 399 sayılı KHK kapsamında, 15.03.1990
tarihinden itibaren de 233 sayılı KHK kapsamında 16.10.2017 tarihine kadar aralıksız
çalıştığını ve anılan tarihte isteğiyle emekliye ayrıldığını, emeklilik işlemleri sonrasında
1987 yılı Mayıs-Haziran-Temmuz-Ağustos aylarına ait 120 gün ve 1988 yılı Ocak-
Şubat-Mart-Nisan aylarına ait 120 gün olmak üzere toplam 240 gün hizmetinin
eksik olduğunu fark ettiğini, bunun üzerine çalıştığı kurumdan temin ettiği belgelerle
Sosyal Güvenlik Kurumuna yaptığı müracaata sigortalı gün sayısının 1376 gün olarak
değerlendirildiği ve buna göre ikramiye ve maaş hesaplarında bir hata olmadığı şeklinde
cevap verildiğini, SGK’ya yeniden müracaat etmesine rağmen gecen 9 aylık süre
zarfında cevap verilmediğini belirtilerek SGK kayıtlarında görünmeyen sigortalı olarak
çalıştığı 240 günün hizmet süresine ilave edilmesini, emeklilik ikramiyesi ve emekli
maaşımın buna göre yeniden hesaplanmasını, eksik ödenen emekli ikramiyesi ve maaş
farklarının tarafına ödenmesini talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, somut olayda başvuranın hizmetinin
bulunduğunu iddia ettiği TCDD 6. Bölge Müdürlüğünün bir kamu işyeri olduğu,
TCDD 6. Bölge Müdürlüğünce başvuranın bünyelerinde kesintisiz çalıştığının SGK’ya
yazılı olarak bildirildiği, başvuruya konu dönem öncesi ve sonrasında başvuranın
aynı yerde çalışmasının devam ettiği hususunun SGK kayıtlarında da sabit olduğu,
TCDD 6. Bölge Müdürlüğü bünyesinde başvuruya konu döneme ilişkin başvuranla
birlikte başkaca çalışanların da isimlerinin yazılı olduğu ek bordroların mevcut
olduğu ve inceleme araştırma sürecinde SGK’ya gönderildiği hususları bir arada
dikkate alındığında, başvuranın anılan dönemde aynı işyerinde çalıştığına ilişkin
güçlü emarelerin bulunduğu, buna göre sosyal güvenlik mevzuatının uygulanmasına
ilişkin iş ve işlemlerin denetim sorumluluğunun temel olarak SGK’da olduğu, gerek
SGK gerekse diğer idarelerce yapılan inceleme, araştırma ve denetim sonucunda SGK
tarafından çalıştığı anlaşılan sigortalıların hizmetlerinin tespitine ilişkin belgelerin
verilmesinin öncelikle işverenden istendiği, verilmezse re’sen tescil yoluna gidildiği
ve hatalı veya eksik hizmet kayıtlarının düzeltildiği, kamu işyerlerinde geçtiği halde
bildirimi yapılmamış sigortalı sürelerin tespitine yönelik olarak Kurumumuza yapılmış
başvuruların da bugüne kadar Kurumumuz, ilgili idare ve SGK arasında yürütülen
süreç sonunda anılan çerçevede sonuçlandırıldığı hususları bir bütün olarak göz önüne
alındığında, başvuranın TCDD 6. Bölge Müdürlüğünde geçtiği iddia edilen 240
434 2021 YILLIK RAPOR