Page 51 - KDK
P. 51
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
➢ Tavsiye kararlarına uyum oranının artırılması için kamu idarelerindeki tavsiye niteliği
algısının değiştirilmesi ve karar formatlarının sadeleştirilmesi
➢ Kurumumuzun re’sen inceleme yetkisinin olması gerekliliği
➢ Dezavantajlı grupların sorunlarına yönelik özel çalışma ve raporlar hazırlanması
➢ Şikâyetlere ilişkin bilgilendirme ve iletişim sisteminin daha da geliştirilmesi
➢ İyi yönetim ve hak arama konusunda Kurumun rehberlik yönünün öne çıkması
➢ KDK’nın anayasal konumu gereği daha üst düzlemden başvurulara yaklaşması ve
kamu yönetiminin işleyişindeki genel sorunlara odaklanılması
➢ Uyuşmazlıkların çıkışını engellemeye matuf önleyici rolün güçlendirilmesi
➢ Kamu hizmetinin sunulmasına dönük daha derin tespitler yapılabilmesi ve somut
öneriler ortaya konabilmesi amacıyla hizmet alanlarını temel alan ve ihtisaslaşan bir
denetim modelinin benimsenmesi
G. KURULUŞ İÇİ ANALİZ
1. GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR
6328 sayılı Kanun uyarınca ;
Kurumumuz, idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile
tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete
uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevlidir.
Ancak
-Yasama yetkisinin kullanılmasına ilişkin işlemler,
-Yargı yetkisinin kullanılmasına ilişkin kararlar,
-Türk Silahlı Kuvvetlerinin sırf askerî nitelikteki faaliyetleri,
Kurumumuzun görev alanı dışındadır.
Ayrıca, 6328 sayılı Kanun uyarınca, yargı organlarında görülmekte olan veya yargı
organlarınca karara bağlanmış uyuşmazlıklar; sebepleri, konusu ve tarafları aynı olan ve
daha önce sonuçlandırılan şikâyetler incelenmemektedir. Belirli bir konuyu içermeyen
şikâyetler de Kurumumuzun inceleme alanı dışındadır.
Kurumumuz, kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye
kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi
edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru
yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması
gibi iyi yönetim ilkeleri açısından da idareye önerilerde bulunmaktadır. Bu sayede, kamu
50 2022-2026 STRATEJİK PLANI