Page 90 - KDK
P. 90

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU





                                            * Dış paydaşlarla yapılacak işbirliğinde oluşabilecek zafiyetler
                                            * E-başvuru ve kurumsal web sayfalarımızda yapılacak güncellemelerin zaman
                                             alması
                 Riskler                    * Ülkemizde hak arama yollarının çeşitliliği karşısında başvurucuların KDK’ya
                                             başvuru için gerekli özel koşulları benimseme güçlüğü
                                            * Bilgilendirme bürosunda görev yapan personelin işin gerektirdiği niteliklere sahip
                                             olmaması
                                            * Birden çok başvuranı olan şikayet başvuruları ile tüzel kişilerin başvuru
                                             süreçlerine açıklık getirmek ve bunlara özgü yöntemler geliştirmek
                                            * Farklı iletişim araçlarıyla ve sözlü surette başvuru alınabilmesi için gerekli
                                             çalışmaları yapmak/usul ve esasları belirlemek
                                            * Gizli başvuru yönteminin çerçevesini çizmek ve idare nezdinde gereken
                                             güvenceleri sağlamak
                                            * Kurumsal internet sitesi, e-başvuru sistemi ve Kararlar Bilgi Bankasının engelli
                                             bireyler ile yabancıların kullanımına uygun hale getirmek
                 Stratejiler                * Ceza infaz kurumlarından gelen başvurularda başvuranların Kuruma doğrudan
                                             ulaşmasını sağlayacak imkanları geliştirmek
                                            * E-başvuru sisteminde başvuranları yönlendirici mekanizmalar vasıtasıyla nitelikli
                                             başvuruları erişilebilir kılmak
                                            * Nitelikli başvuruların artırılması amacıyla kurumsal sosyal medya hesaplarından
                                             tanıtıcı videolar yayınlamak
                                            * Kurumsal internet sitesinde basit, anlaşılır, açıklayıcı bilgiler paylaşmak
                                            * Kişilerin Bilgilendirme Bürosu aracılığıyla tam ve doğru olarak bilgilendirilmesi
                                             için etkinliğini arttırmak

                 Maliyet Tahmini            39.200.000,00 TL
                                            * Başvuru yapılmasını etkileyecek engellerin varlığı
                                            * Başvuruların inceleme-araştırma aşamasına geçmesinde aksaklıkların
                                             yaşanması
                 Tespitler
                                            * İnceleme-araştırma aşamasına geçen başvuruların sayısının az olması
                                            * KDK denetimine tabi olan idarelerin daha nitelikli başvurularla muhatap olmak
                                             istemesi
                                            * KDK’ya başvuruda ve başvurunun inceleme-araştırma aşamasına geçişinde
                                             görülen eksikliklerin giderilmesi
                 İhtiyaçlar
                                            * Hukukun ve KDK’nın anayasal konumunun gerektirdiği değer ve düzeyde başvuru
                                             alınması




























                                                                             2022-2026 STRATEJİK PLANI   89
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95