Page 493 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 493

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 arasında koordinasyonun sağlanması konusunda ulusal düzeyde Afet ve Acil Durum
                 Yönetimi Başkanlığına yerel düzeyde ise il afet ve acil durum müdürlüklerine kapsamlı
                 görev ve yetkilerin verildiği görülmektedir.
                 Bunların yanında 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile 5393 sayılı Belediye
                 Kanunu’nda Büyükşehir Belediyeleri de dâhil olmak üzere il, ilçe ve belde belediyelerine
                 afetlerle ilgili olarak çeşitli görev ve yetkilerin verildiği, dolayısıyla Belediyelerin de afet
                 riskine karşı üzerlerine düşen yükümlülükleri yerine getirmeleri konusunda gerekli özen
                 ve hassasiyeti göstermeleri gerektiği anlaşılmaktadır.
                 Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği’nde ise, yerel düzeyde afet ve
                 acil durum hazırlıklarının illerde valilerin, ilçelerde kaymakamların koordinasyonunda
                 tüm kurum ve kuruluşların desteği ile yapılacağı, vali ve kaymakamların; il ve ilçe
                 sınırları içinde afet ve acil durum hizmetleri ile ilgili tedbirlerin aldırılmasından
                 sorumlu oldukları, ayrıca görevleri arasında, afet ve acil durum hazırlıklarını yapmak
                 veya yaptırmak ve alınacak önlemleri belirlemek de sayılan İl Afet ve Acil Durum
                 Koordinasyon Kurulunun valinin başkanlığında normal zamanlarda yılda en az iki kez
                 toplanacağı hususları düzenleme altına alınmıştır.

                 Bu kapsamda, KDK’ya başvuru konusu edilen bir olayda, konutun afet riski altında
                 olduğu, bu yönüyle bir an önce gerekli önlemlerin alınması gerektiği değerlendirmesiyle
                 başvuran haklı görülerek idarelere sorunun çözümü noktasında somut adımlar atmaları
                 yönünde tavsiyede bulunulmuştur. 374
                 7.17.2 Kentsel Dönüşüm Başvuruları

                 Orman, su, çevre ve şehircilik başlığı altında yer alan kentsel dönüşüm hizmetleri
                 ülkemiz açısından önemli bir alandır.

                 Kentsel dönüşüm hizmetleri kapsamında; ilgili İdarelerin dönüşüm, yenileme ve
                 transfer alanlarının belirlenmesi, riskli yapıların tespiti, düzenleme ve değerleme iş
                 ve işlemlerinin yapılması gibi görevleri bulunmaktadır. Bu kapsamda amaç, olası afet
                 risklerinden arındırılmış, sağlıklı ve güvenilir alanların oluşturulmasıdır.

                 Kentsel dönüşüm hizmetleri açısından ilgili idareler arasında Çevre, Şehircilik ve
                 İklim Değişikliği Bakanlığı, Bakanlığın taşra teşkilatı ve Belediyeler yer almaktadır.
                 Söz konusu hususta işlemler çoğunlukla 6306 sayılı  Afet Riski Altındaki Alanların
                 Dönüştürülmesi Hakkında Kanun ve ilgili yönetmelikler kapsamında yürütülmektedir.
                 7.17.3 Kira Yardımına İlişkin Talepler

                 Orman, su, çevre ve şehircilik başlığı altında yer alan kentsel dönüşüm hizmetleri
                 kapsamında incelenen kira yardımı talepleri, 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların
                 Dönüştürülmesi Hakkında Kanuna istinaden riskli yapı olarak tespit edilip yıkılan yapı
                 için ilgili mevzuat çerçevesinde alınmaktadır.
                 374  2022/874 numaralı başvuru hakkında verilen 28.06.2022 tarihli Tavsiye Kararı


             492 2022 YILLIK RAPOR
   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498