Page 493 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 493
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
arasında koordinasyonun sağlanması konusunda ulusal düzeyde Afet ve Acil Durum
Yönetimi Başkanlığına yerel düzeyde ise il afet ve acil durum müdürlüklerine kapsamlı
görev ve yetkilerin verildiği görülmektedir.
Bunların yanında 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile 5393 sayılı Belediye
Kanunu’nda Büyükşehir Belediyeleri de dâhil olmak üzere il, ilçe ve belde belediyelerine
afetlerle ilgili olarak çeşitli görev ve yetkilerin verildiği, dolayısıyla Belediyelerin de afet
riskine karşı üzerlerine düşen yükümlülükleri yerine getirmeleri konusunda gerekli özen
ve hassasiyeti göstermeleri gerektiği anlaşılmaktadır.
Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği’nde ise, yerel düzeyde afet ve
acil durum hazırlıklarının illerde valilerin, ilçelerde kaymakamların koordinasyonunda
tüm kurum ve kuruluşların desteği ile yapılacağı, vali ve kaymakamların; il ve ilçe
sınırları içinde afet ve acil durum hizmetleri ile ilgili tedbirlerin aldırılmasından
sorumlu oldukları, ayrıca görevleri arasında, afet ve acil durum hazırlıklarını yapmak
veya yaptırmak ve alınacak önlemleri belirlemek de sayılan İl Afet ve Acil Durum
Koordinasyon Kurulunun valinin başkanlığında normal zamanlarda yılda en az iki kez
toplanacağı hususları düzenleme altına alınmıştır.
Bu kapsamda, KDK’ya başvuru konusu edilen bir olayda, konutun afet riski altında
olduğu, bu yönüyle bir an önce gerekli önlemlerin alınması gerektiği değerlendirmesiyle
başvuran haklı görülerek idarelere sorunun çözümü noktasında somut adımlar atmaları
yönünde tavsiyede bulunulmuştur. 374
7.17.2 Kentsel Dönüşüm Başvuruları
Orman, su, çevre ve şehircilik başlığı altında yer alan kentsel dönüşüm hizmetleri
ülkemiz açısından önemli bir alandır.
Kentsel dönüşüm hizmetleri kapsamında; ilgili İdarelerin dönüşüm, yenileme ve
transfer alanlarının belirlenmesi, riskli yapıların tespiti, düzenleme ve değerleme iş
ve işlemlerinin yapılması gibi görevleri bulunmaktadır. Bu kapsamda amaç, olası afet
risklerinden arındırılmış, sağlıklı ve güvenilir alanların oluşturulmasıdır.
Kentsel dönüşüm hizmetleri açısından ilgili idareler arasında Çevre, Şehircilik ve
İklim Değişikliği Bakanlığı, Bakanlığın taşra teşkilatı ve Belediyeler yer almaktadır.
Söz konusu hususta işlemler çoğunlukla 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların
Dönüştürülmesi Hakkında Kanun ve ilgili yönetmelikler kapsamında yürütülmektedir.
7.17.3 Kira Yardımına İlişkin Talepler
Orman, su, çevre ve şehircilik başlığı altında yer alan kentsel dönüşüm hizmetleri
kapsamında incelenen kira yardımı talepleri, 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların
Dönüştürülmesi Hakkında Kanuna istinaden riskli yapı olarak tespit edilip yıkılan yapı
için ilgili mevzuat çerçevesinde alınmaktadır.
374 2022/874 numaralı başvuru hakkında verilen 28.06.2022 tarihli Tavsiye Kararı
492 2022 YILLIK RAPOR