Page 513 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 513

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 gerçekleştirmektedir. Bu anlamda posta hizmetleri haberleşme hakkının yerine
                 getirilebilmesi için iletişim ve ulaştırma alanlarında kalan önemli bir taşıma, nakliye ve
                 teslimat işi olarak değerlendirilmektedir.
                 Ülkemiz genelinde posta hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esaslar 6475 sayılı
                 Posta Hizmetleri Kanunu’nda düzenlenmiştir. Posta Hizmetleri Kanunu’nda; ülke
                 genelinde posta hizmetlerinin kaliteli, sürekli, tüm kullanıcılar için karşılanabilir bir
                 ücretle, etkin, rekabete dayalı esaslar çerçevesinde sunulmasını sağlamak üzere posta
                 sektörünün serbestleştirilerek mali açıdan güçlü, istikrarlı ve şeffaflığı sağlanmış bir
                 sektör oluşturulması ve bu sektörde düzenleme ve denetimin gerçekleştirilmesi ile Posta
                 ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinin (PTT) kuruluşu, yapılanması, faaliyet konuları
                 ve hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin hükümlerin yer aldığı görülmektedir.

                 PTT’nin  yurt içinde  ve  yurt  dışında  her  türlü  taşımacılık hizmetlerini  de içerecek
                 şekilde  posta,  koli,  kargo  ve  lojistik  hizmetleri,  pul  basımı  ve  satım  ile  denetlemeye
                 ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla, 19.10.2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık
                 Kanunu’na tabi olmaksızın, anılan Kanun kapsamında belirtilen faaliyet konuları ile ilgili
                 olarak bankalarla yapacağı sözleşmeler doğrultusunda bankalara destek hizmeti, parasal
                 posta hizmeti, ödeme hizmeti sunma, adres bilgi kayıt sistemi ve elektronik sertifika
                 hizmet sağlayıcılığı, elektronik ortam dâhil her türlü tebligat ve telgraf hizmetine ilişkin
                 faaliyetler ile esas sözleşmesinde belirlenen diğer faaliyetleri yürütmektedir.

                 2022 yılında; postanın ilgilisine ulaştırılmaması ya da kaybolması, 404  PTT’nin usule
                 aykırı tebligat yapması, 405  adresine teslim edilemeyen gönderilerin en yakın PTT Şubesi
                 yerine PTT Dağıtım Merkezlerine bırakılması, cezaevinden gönderilen mektupların
                 bedelinin yüksek olması, PTT çalışanları ile posta dağıtıcılarının olumsuz tutum ve
                 davranışları, PTT Şubesi açılması ya da ATM cihazı konulması 406  içerikli konularda
                 başvurular alınmıştır.
                 Nitekim, posta aracılığıyla gönderilen evrakın posta dağıtım görevlisi tarafından
                 ilgilisine (başvurana) teslim edilmemesinden kaynaklanan mağduriyet ile ilgili evraklara
                 üçüncü kişiler tarafından erişilmesi yönündeki iddialar hakkında Kurumumuza yapılan
                 başvuruda; posta gönderilerinin sevki ve dağıtımı süreçlerinde başta gönderinin gizliliği
                 ve güvenliği ile teslim süresi gibi hususlarda daha dikkatli olunması hususlarına ilişkin
                 gerekli tedbirlerin alınması yönünde tavsiyede bulunulmuştur. 407






                 404   2022/5570 numaralı başvuru hakkında verilen  06.10.2022 tarihli Tavsiye Kararı, 2022/6873 numaralı
                 başvuru hakkında verilen  10.08.2022 tarihli  Gönderme Kararı
                 405   2022/6166 numaralı başvuru hakkında verilen  25.10.2022 tarihli Tavsiye Kararı, 2021/14602 numaralı
                 başvuru hakkında verilen  28.02.2022 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı
                 406   2022/1272  numaralı başvuru hakkında verilen  22.07.2022 tarihli Ret Kararı
                 407   2022/5570 numaralı başvuru hakkında verilen  06.10.2022 tarihli Tavsiye Kararı


             512 2022 YILLIK RAPOR
   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518