Page 511 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 511

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                 2022 yılında da geçmiş yıllarda olduğu gibi Kamu Denetçiliği Kurumuna, elektronik
                 haberleşme ve iletişim  alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından sunulan
                 hizmetlere ilişkin olarak; özellikle cayma bedeli, abonelik sözleşmesinin feshi,
                 sözleşmedeki taahhütlerin yerine getirilmesi gibi abonelik sözleşmelerinden kaynaklı
                 olarak tüketici hak ve menfaatlerinin zarar gördüğü, bulunduğu yerde internet
                 altyapısının bulunmadığı ve bu hususlarda BTK’nın gereken denetimi yapmadığı ve
                 işletmecilere gereken cezai işlemleri uygulamadığı içerikli konularda yoğunlaşmıştır.

                 Kamu  Denetçiliği  Kurumu,  Bilgi  Teknolojileri  ve İletişim Kurumunu muhatap
                 kabul eden, Kurumun gereken denetimi yapmadığı işletmeciler nezdinde gereken
                 cezai işlemleri uygulamadığı gibi yetkilerine yönelik yapılan başvurular, 398  internet
                 altyapısının sağlanmasına yönelik yapılan başvurular 399   ile iptal edilen abonelik
                 işlemlerinden cayma bedeli alınması, başvuranların bilgisi dışında açılan abonelikler
                 ve usulsüz hatlar, yurtdışından getirilen cihazların kayıt edilmesi işlemleri ve süresi
                 bir yılı aşan taahhütlü aboneliklerin süresinden önce feshedilme durumunda aboneler
                 tarafından ödenen bedele 400  ve konuyla ilgili ikincil mevzuata yönelik başvuruları
                 incelemektedir.

                 Buna karşın  Telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından
                 sunulan sabit ve mobil telefonlar ile internet hizmetlerinde “doğrudan abonelik
                 sözleşmesinden kaynaklı” olan abonelik sözleşmesinin fesih işlemlerinin tamamlanması,
                 tarife değişikliği talepleri, fatura bedellerine yönelik itiraz ve iade talepleri ile
                 fatura bedelinin düzeltilmesi talepleri, 401  cayma bedeli alınmaksızın aboneliğin fesih
                 işlemlerinin yapılması, 402  internet hızının taahhüt edildiği şekilde sağlanması, borç
                 nedeniyle uygulanan icra işlemleri 403  ve fatura borcunun taksitlendirilmesi gibi
                 taleplere yönelik yapılan başvurular ilgili  işletmelerin/şirketlerin “idare” tanımı
                 içinde yer almaması ve söz konusu taleplerin “özel hukuk hükümlerine göre çözüme
                 kavuşturulması gereken” ve “başvurucu ile şikâyet edilen şirket arasında tesis edilen
                 abonelik sözleşmesi hükümlerinden kaynaklanan”  uyuşmazlıklara  ilişkin  olması
                 nedeniyle mevzuat gereği incelenmemektedir.

                 Bununla  birlikte  başvuranın  dile  getirdiği  sorunun  çözümüne  katkıda  bulunmak
                 amacıyla, yasal mevzuatımız nedeniyle incelenemeyen başvurular, şikâyet konu


                 398  2021/21497 numaralı başvuru hakkında verilen 28.03.2022 tarihli, 22.04.2022 tarihli ve 2022/5304/724
                 Şikâyet No.lu, 10.05.2022 tarihli ve 2022/6196 Şikâyet No.lu, 31.08.2022 tarihli ve 2022/7957 Şikâyet
                 No.lu Gönderme Kararları
                 399  2022/5065 numaralı başvuru hakkında verilen 22.09.2022 tarihli Tavsiye Kararı, 2021/19474 numaralı
                 başvuru hakkında verilen 22.03.2022 tarihli, 2021/20809 numaralı başvuru hakkında verilen 28.06.2022
                 tarihli Dostane Çözüm Kararları, 2021/22009 numaralı başvuru hakkında verilen 20.02.2022 tarihli
                 Gönderme Kararı
                 400   2021/12045 numaralı başvuru hakkında verilen 04.01.2022 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı
                 401     2022/6486 numaralı başvuru hakkında verilen 25.06.2022 tarihli İncelenemezlik Kararı
                 402   2022/724 numaralı başvuru hakkında verilen 17.05.2022 tarihli İncelenemezlik Kararı
                 403   2022/632 numaralı başvuru hakkında verilen 09.03.2022 tarihli İncelenemezlik Kararı



             510 2022 YILLIK RAPOR
   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516