Page 512 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 512

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               husus ve alanda gereken değerlendirilmenin yapılması amacıyla BTK’ya ve ilgili
               işletmeciye de iletilebilmektedir. İletilmesine karar verilen başvurular Kurumumuz
               tarafından gönderildiğinde, ilgi firma tarafından incelenmekte ve hata varsa düzeltilerek
               Kurumumuza bilgi verilmektedir.

               Ayrıca Kurumumuzca Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu yetkileri ile toplantılar
               yapılarak başvurularda öne çıkan sorunlar aktarılmıştır. Özel şirketlere ilişkin olduğu için
               Kurumumuz yetki alanında bulunmayan başvuruların konularına göre tespit edilerek
               Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu yetkililerine aktarılması ile Bilgi Teknolojileri
               ve İletişim Kurumu kanalı ile sorunlara genel olarak politika üretilmesine katkıda
               bulunulmaktadır.

               Nitekim, Kurumumuzun 2021/21497 numaralı başvuru hakkında verdiği
               28.03.2022 tarihli ve BTK Kurulu’nun 12.05.2020 Tarihli 2020/DK-THD/139 sayılı
               e-Devlet Kapısı Üzerinden Abonelik Sözleşmesi Fesih Başvurusu  Yapılmasına İlişkin
               Usul ve Esaslar Kurul Kararı çerçevesinde, e-Devlet sistemi üzerinden fesih dilekçesini
               elektronik belge imzalama programı ile imzalayarak, işletmeciye göndermesine rağmen
               söz konusu dilekçelerde ıslak imzasının olmadığı gerekçe gösterilerek, Kurul kararını
               işletmeci/işletmecilerin  uygulamakta zorluk çıkardıklarını iddiası  konulu 18.12.2021
               tarihli başvuruya istinaden verilen  Gönderme Kararımız sonrası BTK tarafından
               12.04.2022 tarihli ve 23496 sayılı Makam Oluru uyarınca şikâyete konu işlemleri
               gerçekleştiren işletmeci de dahil olmak üzere alandaki 12 işletmeci hakkında fesih
               işlemlerine ilişkin ön inceleme başlatmış olması dikkate değerdir.
               Kamu Denetçiliği Kurumuna geçmişten günümüze değin başvurucular (tüketiciler)
               tarafından  yapılan  şikâyetler  ve şikâyetlerin  yoğunlaştığı  alanlara  bakıldığında,  söz
               konusu alanda tüketici haklarının korunmasına yönelik düzenleme yapılması kadar
               tüketicilerin yapılan düzenlemeler ile işletmecilere getirilen yükümlülükler ve hak
               arama yolları hakkında bilgi sahibi olmalarının/bilgilendirilmelerinin ve buna yönelik
               farkındalık çalışması yapılmasının tüketici mağduriyetlerinin daha da azaltılmasına
               önemli katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
               7.19.3.2 Posta Hizmetleri

               Anayasa’nın 22’nci maddesinin birinci fıkrasında herkesin, haberleşme hürriyetine sahip
               olduğu, haberleşmenin gizliliğinin esas olduğu düzenlemesine yer verilerek haberleşme
               özgürlüğünün yanında haberleşmenin gizliliği de güvence altına alınmıştır.

               Haberleşme özgürlüğü, temel haklar arasında yer almakta olup insan haklarını
               düzenleyen Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Birleşmiş Milletler Medeni ve Siyasi
               Haklar Sözleşmesi gibi uluslararası belge ve metinlerde de kişilerin haberleşme hak ve
               özgürlüğüne sahip olduğuna yönelik düzenlemelere yer verilmiştir.

               Posta hizmetleri, dünyanın her tarafına yayılmış ağlarla, belirli bir yerden adresi
               belirtilen bir yere yazılı ve basılı haberleşmelerin devlet eliyle dağıtımı ve teslimini



                                                                        2022 YILLIK RAPOR  511
   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517