Page 216 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 216

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               özgürlükleri veya menfaatleri üzerindeki olumsuz etkileri arasında uygun bir denge
               sağlar.” ifadelerine yer verilmiştir.
               Bu bakımdan kanun yapıcının 5580 sayılı Kanunun madde gerekçesinde belirttiği
               hususlar da dikkate alınmak suretiyle, hakkaniyet açısından ilgili tebliğ, kılavuz ile usul
               ve esasların gözden geçirilmesi, eğitim ve öğretim desteğine ilişkin yerleştirme sürecinin ara
               sınıflar açısından daha dengeli ve adil dağılım yapılabilmesi ve ailelerin gelir durumunun
               tespitinin puanlama kriterleri ve beyan usulü açısından yeniden değerlendirilerek gerekli
               tedbirlerin alınmasına ihtiyaç duyulduğu, yapılacak düzenlemelerin 2016-2017 eğitim
               ve öğretim dönemine ait eğitim ve öğretim desteği başvuru ve yerleştirme takvimi
               açıklanmadan önce uygulamaya geçirilmesinin gerekli olduğu, dolayısıyla idarenin
               eşitlik ilkesini gözetmesi, idari bir işlem olarak eğitim ve öğretim desteğinin amacıyla,
               bu  destekten  istifade  etmeye  hak  kazananların  menfaatleri  üzerindeki  olumsuz
               etkileri arasında uygun bir denge sağlaması gerektiği kanaat ve sonucuna varılmıştır.
               Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; şikâyetin kısmen kabulü ile kısmen
               reddine; şikâyetçinin kızına ait 2015-2016 eğitim öğretim dönemi eğitim ve öğretim
               desteği yerleştirme sonucuna ilişkin işlemde yürürlükteki mevzuat uyarınca hukuka
               aykırılık bulunmadığı anlaşıldığından şikâyetin, yerleştirme işlemi sonucuna itirazı
               bakımından şikâyetin reddine; şikâyetin,  “eğitim ve öğretim desteği verilebilecek
               öğrencilerin tespit formunda yer alan kriterlere verilen puanlama sisteminde
               aykırılıklar ve bazı eksikler olduğu, Milli Eğitim Bakanlığınca hakkaniyete uygun
               olmayan şekilde öğrencilere destek verildiği” iddialarına ilişkin kısmının kabulüne,
               eğitim ve öğretim desteğine ilişkin yerleştirme sürecinde ara sınıflar açısından daha
                                                                                                215
               dengeli ve adil dağılım yapılabilmesi, başvuruya hak kazanan tüm adaylara eşit ve
               hakkaniyete dayalı bir şekilde destekten istifade imkânının tanınması için ilgili tebliğ,
               kılavuz ile usul ve esasların gözden geçirilmesi ve ailelerin gelir durumunun tespitinde
               kullanılan kriterlerin ve puanlamanın yukarıda yapılan tespitler gözetilerek yeniden
               yapılması, gerekli tüm düzenlemelerin 2016-2017 eğitim ve öğretim dönemine
               ait eğitim ve öğretim desteği başvuru ve yerleştirme takvimi açıklanmadan önce
               uygulamaya geçirilmesi yönünde mağduriyetin makul sürede giderilmesi hususunda
               yeni bir işlem tesisi için Milli Eğitim Bakanlığına tavsiyede bulunulmasına, karar
               verilmiştir.

               Adı geçen Bakanlık tarafından gönderilen cevabi yazıda ise, kararın hazırlanacak kılavuz
               ve mevzuat değişikliği çalışmalarında değerlendirileceği bildirilmiştir.

                         57
               2015/5868  esas numarası ile kayda alınan başvuruda şikâyetçi tarafından, Doğu
               Akdeniz  Üniversitesi  öğrencisi  olduğu,  2014-2015 yılı içerisinde K.K.T.C.
               Necmettin  Erbakan yurdunda barınmak  için müracaatta  bulunduğu, ikinci yedek

               57
                 2015/5868 şikâyet numaralı başvuru için verilen 18/06/2016 tarihli Ret Kararı.
                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221