Page 214 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 214

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ceza işlemlerinin yürütülmesi amacıyla YÖK Başkanlığına tavsiyede bulunulmasına
               karar verilmiştir.
               6.1.14.3. Öğrencilerle İlgili İşlem, Eylem ve Uygulamalar

                         56
               2015/5174  esas numarası ile kayda alınan başvuruda şikâyet sahibi tarafından, velisi
               olduğu 8. sınıf öğrencisinin Ankara Özel (…) Ortaokulunda okuduğu, kızının söz
               konusu okula kaydı için 2014-2015 ve 2015-2016 eğitim ve öğretim dönemlerinde,
               eğitim ve öğretim desteği talebinde bulunduğu, ancak iki yıldır bu destekten
               faydalanamadığı, eğitim ve öğretim desteği verilebilecek öğrencilerin tespit formunda
               kızının toplam puanının 456,4871 olduğu, Milli Eğitim Bakanlığına eğitim ve
               öğretim desteği talebinin yeniden değerlendirilmesiyle ilgili olarak başvurduğu fakat
               sorularına cevap bulamadığı, eğitim ve öğretim desteği verilebilecek öğrencilerin
               tespit formunda yer alan kriterlere verilen puanlama sisteminde aykırılıklar ve bazı
               eksikler olduğu, Milli Eğitim Bakanlığınca hakkaniyete uygun olmayan şekilde
               öğrencilere destek verildiği iddia edilerek şikâyet konusu hususların incelenip bir
               karar verilmesi talep edilmiştir.

               Tespit ve değerlendirmeler konusunda Bilirkişi Raporunda “il için ayrılan destek
               kontenjanının dolması  nedeniyle bir öğrencinin tercihine yerleştirilmemesi
               durumunun açıklığa kavuşturulması gerektiği, il için ayrılan destek kontenjanı içinde
               kaynaştırma eğitimi öğrencileri için ayrılan kontenjan önceliği, dışardan tercihte
               bulunan öğrenciler için kontenjanlar, ara sınıf kontenjanları, ilkokul, ortaokul ve lise
               başlangıç sınıfı kontenjanlarının tamamı bulunduğundan bazı durumlarda yüksek
                                                                                                213
               bir puana sahip olan ara sınıf öğrencileri için il kontenjanı, diğer yerleştirmelerle
               doldurulduğu için destek alma hakkını kaybedebildiği,(…) (2014-2015 ve 2015-
               2016 yerleştirme dönemi Ankara ili kontenjanının  okul ve sınıf düzeylerine
               göre dağılım sayılarına ilişkin yüzdeler üzerinden yapılan) hesaplamalar açıkça
               göstermektedir ki alt sınıflardan başlanarak yapılan yerleştirme ve il kontenjanı
               sınırlaması  eğitim  kademelerinin  ara  ve üst  sınıflarına  ayrıldığı  ifade  edilen
               kontenjanların kullanılmasını olanaksız kılmaktadır. Böylece eğitim kademelerindeki
               ara sınıflar ve üst sınıflar için önemli bir dezavantaj oluşmaktadır ve bu durum
               hakkaniyet ilkesi ile bağdaşmamaktadır.(…) Aynı zamanda alt sınıflarda iken destek
               al(a)mayan ve e-kılavuzdaki ölçütler bakımından koşullarında değişiklik oluşan
               öğrencilerin destekten yararlanma olasılığı kalmamaktadır. Bu dezavantajı gidermek
               için ara ve üst sınıflardaki öğrencilerin de belirli bir oranda destekten faydalanmasını
               sağlayacak düzenleme yapılması gerekli görünmektedir. Sınıf seviyelerinden 1., 5. ve
               9. sınıflara özel okulun eğitim ve öğretim destek kontenjanının % 40’ı kadar, diğer


               56  2015/5174 şikâyet numaralı başvuru için verilen 09/06/2016 tarihli Kısmi Tavsiye Kısmi Ret Kararı.



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219