Page 214 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 214
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
ceza işlemlerinin yürütülmesi amacıyla YÖK Başkanlığına tavsiyede bulunulmasına
karar verilmiştir.
6.1.14.3. Öğrencilerle İlgili İşlem, Eylem ve Uygulamalar
56
2015/5174 esas numarası ile kayda alınan başvuruda şikâyet sahibi tarafından, velisi
olduğu 8. sınıf öğrencisinin Ankara Özel (…) Ortaokulunda okuduğu, kızının söz
konusu okula kaydı için 2014-2015 ve 2015-2016 eğitim ve öğretim dönemlerinde,
eğitim ve öğretim desteği talebinde bulunduğu, ancak iki yıldır bu destekten
faydalanamadığı, eğitim ve öğretim desteği verilebilecek öğrencilerin tespit formunda
kızının toplam puanının 456,4871 olduğu, Milli Eğitim Bakanlığına eğitim ve
öğretim desteği talebinin yeniden değerlendirilmesiyle ilgili olarak başvurduğu fakat
sorularına cevap bulamadığı, eğitim ve öğretim desteği verilebilecek öğrencilerin
tespit formunda yer alan kriterlere verilen puanlama sisteminde aykırılıklar ve bazı
eksikler olduğu, Milli Eğitim Bakanlığınca hakkaniyete uygun olmayan şekilde
öğrencilere destek verildiği iddia edilerek şikâyet konusu hususların incelenip bir
karar verilmesi talep edilmiştir.
Tespit ve değerlendirmeler konusunda Bilirkişi Raporunda “il için ayrılan destek
kontenjanının dolması nedeniyle bir öğrencinin tercihine yerleştirilmemesi
durumunun açıklığa kavuşturulması gerektiği, il için ayrılan destek kontenjanı içinde
kaynaştırma eğitimi öğrencileri için ayrılan kontenjan önceliği, dışardan tercihte
bulunan öğrenciler için kontenjanlar, ara sınıf kontenjanları, ilkokul, ortaokul ve lise
başlangıç sınıfı kontenjanlarının tamamı bulunduğundan bazı durumlarda yüksek
213
bir puana sahip olan ara sınıf öğrencileri için il kontenjanı, diğer yerleştirmelerle
doldurulduğu için destek alma hakkını kaybedebildiği,(…) (2014-2015 ve 2015-
2016 yerleştirme dönemi Ankara ili kontenjanının okul ve sınıf düzeylerine
göre dağılım sayılarına ilişkin yüzdeler üzerinden yapılan) hesaplamalar açıkça
göstermektedir ki alt sınıflardan başlanarak yapılan yerleştirme ve il kontenjanı
sınırlaması eğitim kademelerinin ara ve üst sınıflarına ayrıldığı ifade edilen
kontenjanların kullanılmasını olanaksız kılmaktadır. Böylece eğitim kademelerindeki
ara sınıflar ve üst sınıflar için önemli bir dezavantaj oluşmaktadır ve bu durum
hakkaniyet ilkesi ile bağdaşmamaktadır.(…) Aynı zamanda alt sınıflarda iken destek
al(a)mayan ve e-kılavuzdaki ölçütler bakımından koşullarında değişiklik oluşan
öğrencilerin destekten yararlanma olasılığı kalmamaktadır. Bu dezavantajı gidermek
için ara ve üst sınıflardaki öğrencilerin de belirli bir oranda destekten faydalanmasını
sağlayacak düzenleme yapılması gerekli görünmektedir. Sınıf seviyelerinden 1., 5. ve
9. sınıflara özel okulun eğitim ve öğretim destek kontenjanının % 40’ı kadar, diğer
56 2015/5174 şikâyet numaralı başvuru için verilen 09/06/2016 tarihli Kısmi Tavsiye Kısmi Ret Kararı.
YILLIK RAPOR 2016