Page 269 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 269

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               “Özel ilgi odalarına ilişkin sıkıntılar” başlığı altında yapılan tespitler
               doğrultusunda, bir yabancıyı tecrit etme/özel ilgi odasında tutma işleminin özgürlüğü
               tamamen kısıtlayan bir tedbir olması nedeniyle, öncelikle bu odalarda kimlerin tecrit
               altında tutulacağının, bu kişileri özel ilgi odasında tutmaya karar verecek makamın/
               yetkililerin kim olacağının, özel ilgi odasında tutulmanın şartlarının, koşulları ve
               süresinin, bu karara karşı itiraz yolunun vd. usul ve esasların Anayasamıza uygun
               olarak, hizmete özel bir yönergede değil, 6458 sayılı Kanunda açık bir şekilde
               belirtilmesi için gerekli çalışmaların yapılması; bu çalışmayı yaparken ise, tecridin,
               “kişinin kendine, diğerlerine veya mala zarar verme riskinin ciddi ve muhtemel olduğu
               durumlardan kaçınmak üzere, kesinlikle  gerekli olduğu hallerde, son çare olarak ve
               mümkün olan en kısa süre boyunca uygulanması” gerektiği hususunun da gözetilmesi ve
               yasal değişiklik yapılıncaya kadar bu hususun yapılacak bir değişiklik ile Yönetmeliğe
               eklenmesi konusunda İçişleri Bakanlığına;

               “Aşkale GGM’de güvenlik ve düzenin sağlanmasına ilişkin geliştirilebilecek
               hususlar” başlığı altında yapılan tespitler doğrultusunda,  ülkemizin içinden
               geçmekte olduğu zorlu süreç vekarşı karşıya olduğu, iç içe geçmiş ulusal ve uluslararası
               terörizm tehditleri de dikkate alınarak,GGM’lerde YTS olgusuna yönelik güvenlik
               önlemlerinin arttırılması;  “ülke güvenliğine tehdit oluşturma” sebebiyle GGM’de
               tutulan yabancılar ile sadece vize-ikamet izni ihlali yaptıkları için GGM’de tutulan
               düzensiz göçmenler arasında, bu kişilere uygulanacak prosedür, hak ve sorumluluklar
               açısından net biçimde ayrıma gidilmesi ve bu çerçevede gerekli yasal dayanağın
               oluşturulması; diğer ifadeyle, kamu güvenliği  açısından tehdit oluşturduğu için
               GGM’lerde tutulan yabancılara yönelik, düzensiz göçmenlerden farklı olarak ne tür
               güvenlik tedbirlerinin alınacağının ve uluslararası insan hakları sözleşmeleriyle de
               uyumlu olarak ne tür kısıtlamalara gidileceğinin açık ve net bir biçimde YUKK ile
               ortaya konulması hususunda İçişleri Bakanlığına;
     268
               “Aşkale GGM’nin ve Diğer Merkezlerin Denetimine ilişkin Geliştirilmesi
               Gereken Hususlar” başlığı altında yapılan tespitler doğrultusunda, merkezlerin
               mevcut hiyerarşik denetime ilave olarak, bağımsız kurumların denetimine de tabi
               tutulması ve üst kurumların, kendi yürüttükleri denetimlerin sonuçlarına ilave olarak,
               bağımsız kurumlara yaptıracakları denetim raporlarını da karar süreçlerinde dikkate
               almaları gerektiği değerlendirilmiş olup, bu çerçevede gerekli düzenlemeleri yapması
               konusunda İçişleri Bakanlığına;

               2013/8810 No’lu Bireysel Başvuru Hakkında 18/02/2016 tarihli Anayasa Mahkemesi
               Kararı,  2013/8810  No’lu  Bireysel  Başvuru  Hakkında  18/02/2016  tarihli  Anayasa
               Mahkemesi Kararı, AİHM’in 15/04/2014 tarihli H.M Asalya/ Türkiye Kararı ve
               AİHM’in 21/10/2014 tarihli Aliev/Türkiye Kararı gözetilerek, 6458 sayılı Yabancılar



               YILLIK RAPOR 2016
   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274