Page 344 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 344
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
halinde değerlendirilmesi hususunda Göç İdaresi Genel Müdürlüğüne tavsiyede
bulunulmasına karar verilmiştir.
- Aşkale GGM’de tutulan yabancıların “çoğunluğunun profili” ne olursa olsun, diğer
yabancıların bu süreçten zarar görmelerinin mutlaka engellenmesi, diğer ifadeyle, kamu
güvenliğine tehdit oluşturmaları sebebiyle GGM’de tutulanlardan dolayı, GGM’de
bulunan diğer yabancıların hak ve hürriyetlerinde kesinlikle orantısız kısıtlamalara
gidilmemesi; GGM’de güvenlik risklerine/tehditlerine karşı daha hazırlıklı
olunabilmesi ve gerekli önlemlerin alınabilmesi için ise güvenlik kameralarıyla ilgili
(kameraların hareketli hale getirilmesi, kayıtların izlenmesi için kamera ve monitör
sayısına uygun sayıda personel görevlendirilmesi, kamera kayıtlarının geçmişe dönük
olarak daha uzun süre saklanması gibi) düzenlemelerin yapılması; özel güvenlik
personelinin iç güvenliği sağlamaya devam edecek olması halinde ise, hem nicelik
hem nitelik anlamında personelin kapasitesinin arttırılması; işe alımlarda kesinlikle
deneyimli özel güvenlik personeli arasından seçim yapılması; keza bu kişilere sürekli
eğitimlerle gerekli olan vasıfların kazandırılması uygulamasına gidilmesi konusunda
Erzurum İl Göç İdaresi Müdürlüğü ile Aşkale GGM Müdürlüğüne tavsiyede
bulunulmasına karar verilmiştir.
- Merkezlerin mevcut hiyerarşik denetime ilave olarak, bağımsız kurumların
denetimine de tabi tutulması ve üst kurumların kendi yürüttükleri denetimlerin
sonuçlarına ilave olarak, bağımsız kurumlara yaptıracakları denetim raporlarını da
karar süreçlerinde dikkate almaları gerektiği değerlendirilmiş olup bu çerçevede
gerekli düzenlemeleri yapması konusunda İçişleri Bakanlığına; keza, Aşkale
GGM’de biriken sıkıntıların yinelenmemesi için Erzurum İl Göç Müdürlüğünün
mevzuatta yer alan sürekli denetim görevini yerine getirmesi konusunda Erzurum İl
Göç İdaresi Müdürlüğüne; buna ilave olarak merkezin faaliyete geçişinden itibaren
bir yılın dolması sebebiyle en kısa sürede Aşkale GGM hakkında gerekli denetimleri
gerçekleştirmesi için Göç İdaresi Genel Müdürlüğüne tavsiyede bulunulmasına karar
verilmiştir.
- 2013/8810 nolu bireysel başvuru hakkında 18/02/2016 tarihli Anayasa Mahkemesi
kararı, AİHM’in 15/04/2014 tarihli H.M Asalya/ Türkiye Kararı ve AİHM’in
21/10/2014 tarihli Aliev/Türkiye Kararı gözetilerek, 6458 sayılı Yabancılar
ve Uluslararası Koruma Kanununda, tutulma koşullarının Anayasanın 17 nci
Maddesinin üçüncü fıkrasına uygunluğu açısından denetleme ve herhangi bir aykırılık
tespiti durumunda koşulların düzeltilmesi veya tutulmanın sonlandırılmasına imkân
sağlayacak, tutulma koşullarının standartlarını belirleyen, bu koşulların kontrolünü,
gözden geçirilmesini içeren özel nitelikte bir idari veya yargısal başvuru mekanizması
öngörülmediğinden ve Anayasanın 19 uncu maddesinin dokuzuncu fıkrası gereğince,
343
YILLIK RAPOR 2016