Page 111 - KDK
P. 111

I. USÛL

               A. Şikâyet Başvuru Süreci
               1) Şikâyet başvurusu evvela, Kurumumuza posta yolu ile gön-
            derilen ve 05/07/2014 tarih ve 6403 sayı ile kayıt altına alınan yazı
            vasıtasıyla yapılmıştır. 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanu-
            nunun “Başvuru ve usulü” başlıklı 17 nci maddesinin dördüncü fık-
            rasında kayıtlı, “Kuruma başvuruda bulunulabilmesi için, 2577 sayılı
            İdari Yargılama Usulü Kanununda öngörülen idari başvuru yolları ile
            özel kanunlarda yer alan zorunlu idari başvuru yollarının tüketilmesi
            gereklidir. İdari başvuru yolları tüketilmeden yapılan başvurular ilgili
            kuruma gönderilir” hükmü ve 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer
            sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanu-
            nunun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin
            (Bundan sonra sadece Yönetmelik) 20 nci maddesi ikinci fıkrasında
            yer alan “İdari başvuru yolları tüketilmeden yapılan şikâyet başvurusu
            hakkında ilgili idareye gönderme kararı verilir.” hükmü uyarınca Kuru-
            mumuz tarafından, 20/08/2014 tarih ve 2014/3076 numaralı Erişim
            Sağlayıcıları Birliğine muhatap Gönderme Kararı verilmiştir.

               2) Başvurucu, Kurumumuzca verilen yukarıda mezkur Gönderme
            Kararı uyarınca Erişim Sağlayıcıları Birliğinden aldığı cevabın mağdu-
            riyetini gidermediği gerekçesi ile yukarıda kayıtlı iddia ve şikâyetlerini
            tekraren yeniden Kurumumuza başvurmuştur. Söz konusu başvuru,
            04/09/2014 tarih ve 8152 sayı ile kayıt altına alınmıştır.
               3) Şikâyet başvurusunun karara bağlanması için Yönetmeliğin 41
            inci maddesi birinci fıkrası (a) bendi ve İmza Yetkileri Yönergesinin
            7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikâyetin ince-
            lenmesine ve araştırmasına geçilmiş, 20/05/2015 tarihli Tavsiye Karar
            Önerisi ile Kamu Başdenetçisine sunulmuştur.
               B. Ön İnceleme Süreci

               4) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyet konusunun Kurumu-
            muzun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali şartını taşıdı-
            ğı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikâyetin süresinde yapıldığı ve
            diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu nedenle
            şikâyetin inceleme ve araştırmasına engel bir eksikliğin bulunmadığı
            tespit edilmiştir.




           106   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116