Page 108 - KDK
P. 108
66- İdarenin tesis etmiş olduğu 25/04/2013 tarih ve 871 sayılı Nu-
saybin İlçe İnsan Hakları Kurulu üyelerinin belirlenmesi işlemi, 37 ve
39 numaralı paragraflarda bahsedilen nedenlerden ötürü “kanunlara
uygunluk “ilkesine uyulmasında çok daha özenli davranılmasına özen
gösterilmelidir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
67- 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde
bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
68- 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır. “hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 inci maddesinin ikinci
fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı 60 günlük dava açma sü-
resinden arta kalan süre içinde Mardin İdare Mahkemesine yargı yolu
açıktır.
V. KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçeler ve dosya kapsamına göre;
1.Şikayetin KABULÜNE;
2.Şikayete konu olan Nusaybin İlçe İnsan Hakları Kurulu üyeliğine
kabul edilmeme işleminde, bahse konu kurulun oluşumunun mevzu-
ata uygun olarak oluşturulmadığı, ilgili yönetmeliğin 6 ıncı maddesi-
nin (I) bendinde belirtilen ‘’talebi olan sivil toplum kuruluşlarından
başvuranlar arasından kaymakamlık tarafından belirlenecek en az iki
temsilcinin ‘’ kurulda yer almadığı, bu bent uyarınca üyeliği kabul edi-
len iki temsilcinin ise ‘’meslek odası ‘’ temsilcisi olduğu, mevcut haliyle
kurulda bir tane sivil toplum örgütü üyesi bulunduğu, bu nedenlerle
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 103