Page 107 - KDK
P. 107

sivil toplum kuruluşu temsilcisinin kurula üye olarak seçilmemesi, şi-
            kayetçinin kamu hizmetlerine girme/katılma hakkının engellendiğini
            ortaya koymaktadır.

               64- İlçe insan hakları kurullarının kimlerden oluşacağını düzenle-
            yen İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş, Görev ve Çalışma
            Esasları Hakkında Yönetmeliğin 6. maddesinin birinci fıkrasının (f),
            (g), (h), (i), (j), (k) ve (l) bentlerine göre kurula seçilecek üyelerin belir-
            lenmesi, Kaymakamlık tarafından yapılmaktadır. Temsilcilerin (üyele-
            rin) belirlenmesi işleminin hangi kriterlere göre yapılacağı konusunda
            Yönetmelikte herhangi bir hüküm olmadığı gibi, gerek Başbakanlık ve
            gerekse Türkiye İnsan Hakları Kurumu Başkanlığı tarafından bu ko-
            nuda yayınlanmış bir genelge, yönerge ya da yazışma da yoktur. Bu du-
            rum, şikayet konusu olayda da görüldüğü gibi, idarenin takdir yetkisi-
            nin kötüye kullanılmasına sebebiyet vermektedir. Bu konuda, örneğin
            sivil toplum kuruluşlarından başvuranlar arasından, öncelikle insan
            hakları konusunda faaliyet gösteren, en fazla üyeye sahip olan, ülke
            genelinde en yaygın olan vb. kriterlere göre temsilci belirlenmesinin
            daha isabetli olacağı kanaatine varılmıştır. Diğer bentler için de uygun
            kriterler tespit edilmesi ve Yönetmeliğin bu yönde değiştirilmesi ida-
            renin keyfiyetini ortadan kaldıracaktır.
               E. İyi Yönetişim İlkelerine Uygunluk Yönünden Değerlendir-
            me

               65- İdarenin tesis etmiş olduğu 14/02/2014 tarih ve 400 sayılı şi-
            kayetçinin üyelik başvurusunun ret edilmesi işlemi, 5 numaralı parag-
            rafta bahsedilen nedenlerden ötürü iyi yönetim ilkelerinden “kararla-
            rın gerekçeli olması “ve “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi
            “ilkesine, 61,62 ve 63 numaralı paragraflarda bahsedilen nedenlerden
            ötürü iyi yönetim ilkelerinden “kanunlara uygunluk”, “ayrımcılığın
            önlenmesi”, “yetkinin kötüye kullanılmaması”, eşitlik “ve “tarafsızlık
            “ilkelerine aykırıdır. Ayrıca 14/02/2014 tarih ve 400 sayılı ret işlemi
            ve idarenin savunması, 4 numaralı paragraf ile 5 numaralı paragrafın
            (7) bendinde bahsedilen bilgiler ile 11 numaralı paragrafta bahsedilen
            bilgilerin birbiriyle çelişkili ve tutarsız olması nedeniyle iyi yönetim
            ilkelerinden “dürüstlük “ilkesine bundan böyle daha dikkatli davranıl-
            ması gerekmektedir.






           102   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112