Page 145 - KDK
P. 145

ilgilinin yukarıda bahse konu uluslarası sözleşmeler ve Anaya-
            samız ile güvence altına alınan haklarının ihlal edildiği sonu-
            cuna varılmıştır. Ayrıca, İdare Avrupa İnsan Hakları Sözleşme-
            sinin 17 nci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağına
            da uygun hareket etmemiştir.
               Öte yandan, şikayete konu olayda Avrupa İnsan Hakları Söz-
            leşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının ihlal
            edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmamıştır.

               E. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               34) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde, “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken ida-
            renin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk,
            ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik,
            tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklen-
            tiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
            hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli
            olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmek-
            sizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uy-
            gun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını göze-
            tir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.” hükmü yer almaktadır.

               Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teş-
            kil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de
            iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
            parlamentosu tarafından kabul edilen Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasasında da yer verilmiştir.

               35) 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunun 5 inci maddesinde
            Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının elektronik haber-
            leşme hizmeti bağlamında görev yetkilerini düzenlenmektedir. Anılan
            Kanunun 5 inci maddesi birinci fıkrasının (c) bendinde Bakanlığın
            elektronik haberleşmeyi ilgilendiren konularda üst düzey politika be-
            lirleyici bir merci olduğu kuşkusuzdur.
               36) Başvuruya konu iddialar hakkında her iki kurumdan yani Ulaş-
            tırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Bilgi Teknolojileri ve
            İletişim Kurumundan alınan ve dosyasında muhafaza edilen cevabi





           140   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150