Page 168 - KDK
P. 168

yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, neza-
            ket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanıl-
            mış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edin-
            me hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli olması, ka-
            rara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin
            bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uy-
            gun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını
            gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar. “hükmü yer almaktadır.
               32) Şikâyetçinin, UYAP sisteminde kayıtlı kişisel verilerinin silin-
            mesi için 11/4/2014 tarihinde öncelikle 270982 kayıt numarası ile
            BİMER vasıtasıyla yaptığı başvuruya Adalet Bakanlığı Adli Sicil ve İs-
            tatistik Genel Müdürlüğünce verilen cevapta sadece adli sicil ve arşiv
            kaydının olmadığının bildirildiği, 16/4/2014 tarihinde yargılandığı
            mahkemeye yaptığı başvuruya ise mahkemenin görev ve yetkisinde
            olmadığı gerekçesiyle talebinin reddedildiği, son olarak, 3/6/2014 ve
            6/6/2014 tarihlerinde BİMER üzerinden yaptığı başvurulara Adalet
            Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından verilen cevaplar
            incelendiğinde;  şikâyete konu uygulamanın hukuka ve hakkaniyete uy-
            gunluğunu göstermek bakımından dayanak kanun ve yönetmelik hüküm-
            lerinin tam olarak ortaya konulmadığı, yetersiz ve Anayasa’ya aykırı şe-
            kilde oluşturulmuş dayanak mevzuat doğrultusunda yürütülen idari
            işlemlerin ise bu haliyle kanunilik ilkesini ihlal ettiği, söz konusu ida-
            ri işleme karşı şikayet ve itirazlar hususunda başvurulabilecek
            kanun yollarının gösterilmediği, ayrıca şikâyetçinin bireysel ge-
            reksinimlerini karşılayacak çözüm önerileri sunulmak yerine şikayet
            sahibinin dilekçesinde yer alan iddiaları tam olarak karşılamayan stan-
            dart gerekçelerle talebinin reddedildiği ve böylece ilgili idarenin iyi yö-
            netim ilkelerine uygun davranış sergilemediği değerlendirilmektedir.


               IV.  HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT
               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
               33) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
            nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
            üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde
            bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
            başlayacaktır.



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  163
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173