Page 321 - KDK
P. 321

eğitim hakkı da gözetilerek denge kurulmalıdır. Şeklinde değerlendir-
            mede bulunulduğunun görüldüğü (General Comment No.9 (2006) The
            rights of children with disabilities, CRC/C/GC/9, 27 February 2007)
               15) Avrupa Birliği Temel Haklar Bildirgesinin; Eğitim Hakkı ile ilgi-
            li 14 üncü maddesinde:
               “Herkes, eğitim görme ve mesleki ve sürekli eğitimden yararlanma hak-
            kına sahiptir.”
               Engellilerin toplumla bütünleştirilmesi ile ilgili 26 ncı maddesin-
            de: Birlik, engelli kişilerin, bağımsızlıklarını, toplumsal ve mesleki yaşamla
            bütünleştirilmelerini ve toplum yaşamına katılmalarını sağlamaya yönelik
            önlemlerden yararlanma hakkını tanımakta ve saygı göstermektedir. Biçi-
            minde düzenlemenin bulunduğu,
               16) Avrupa Topluluğu Konsey’inde ve Eğitim Bakanlıklarının 31
            Mayıs 1990 tarihinde konsey bünyesinde yaptıkları toplantıda özürlü
            çocuklar ve gençlerin genel öğretim sistemine katılmaları konusunda
            alınan kararların7/i maddesinde: Özürlü çocuklar ve gençlerin genel öğ-
            renim sistemine katılmalarını kolaylaştırmak için alınan önlemler/bu alan-
            da sağlanan ilerlemeler ve özellikle: özel ihtiyaç alanlarına ilişkin olarak
            öğretmenlerin başlangıç ve hizmet içi eğitimleri; Ailelerin, sosyal ve yerel
            kuruluşların katılımları; Mevcut kaynakların öğrenime tahsisi; Bireysel,
            gelişmeye yönelik, pedagojik, sosyal ve terapötik nitelikli bir planın uygu-
            lanması ile çocuk ve gelişme çağındaki gençlerin toplu ihtiyaçlarının en kap-
            samlı şekilde desteklenmesi; Yeni kaynakların yaratılması; Uygun nitelikli
            değerlendirme hizmetlerinin gerçekleştirilmesi ve bunlara ulaşabilirliğin
            sağlanması; Müfredata ilişkin yeniliklerin ortaya konulması;8 inci mad-
            desinde: “Komisyon, öğretim komitesi ve özürlü çocuk ve gençlerin genel
            öğretim sistemine katılmaları ile ilgili çalışma grubu ile işbirliği yaparak,
            öğretimi, eğitimi, gençlik politikasını, yetişkinliğe geçişi ve çalışma haya-
            tını destekleyen faaliyet ve programların, bütün bunlara katılmak isteyen
            özürlü kişilerin özel ihtiyaçlarını da dikkate almalarını sağlayacaktır. “ifa-
            delerine yer verildiği.
               17) 5378 Sayılı Özürlüler ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Ka-
            rarnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun Eğitim ve Öğ-
            retim başlıklı 15 inci maddesinde;







           316   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326