Page 506 - KDK
P. 506

kısıtladığı, dolayısıyla hak arama hürriyetini ihlal ettiği değerlendiril-
            miştir. Bu hakkın ihlali dışında, diğer yönlerden insan haklarının ihla-
            linin tespit edilemediği, kanun önünde eşitlik ilkesine riayet edildiği,
            etkin başvuru yollarının açık olduğu, hakların kötüye kullanılmadığı
            sonuç ve kanaatine varılmıştır.
               F) İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               33) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin  “İyi yönetim ilkeleri
            “başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken ida-
            renin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk,
            ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik,
            tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklen-
            tiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
            hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli
            olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmek-
            sizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uy-
            gun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gö-
            zetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar. “hükmü yer almaktadır. Söz konusu
            Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa
            Birliği Temel Haklar Şartı’nın 41 inci maddesinde de iyi yönetim
            hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu
            tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası “nda
            da yer verilmiştir. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yöne-
            tim anlayışında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket et-
            meleri değil aynı zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis
            etmeleri beklenmektedir.
               34) Şikayet konusu bakımından söz konusu ilkeler çerçevesinde ya-
            pılan değerlendirme neticesinde; öncelikle, şikayetçi tarafından ÖSYM
            Başkanlığı’na yapılan 02/01/2015 tarihli bilgi edinme başvurusuna
            anılan İdare tarafından 08/01/2015 tarihinde yanıt veridiği, ayrıca;
            şikâyet başvurusu kapsamında Kurumumuzca gerek ÖSYM’den, gerek
            BEDK’den talep edilen bilgi ve belgelerin, ilgili İdareler tarafından Ku-
            rumumuza süratle gönderildiği, özellikle ÖSYM Başkanlığı tarafından
            Kurumumuza verilen yanıtta, talep ettiğimiz tüm bilgi ve belgelerin
            konuya ilişkin yargı kararları ve örneklere de yer verilerek detaylı bir





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  501
   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511