Page 256 - KDK
P. 256

bilgi edinme başvurularına konu olamaz. “hükmü gereğince YÖK’ün
            yazısında bahsettiği aşırı iş yükü sorununun kendiliğinden çözüleceği
            hususlarının ÖSYM Başkanlığı’na bildirilmesine oybirliği ile karar ve-
            rerek görüş (içtihat) değişikliğine gitmiştir.

               C. Kamu Denetçisi Mehmet ELKATMIŞ’ın Kamu Başdenetçi-
            si’ne Önerisi

               17. Kamu Denetçisi tarafından, başvurucunun kaldırılmasını iste-
            diği BEDK’in söz konusu kararlarının aynı konuda farklı yönde veril-
            miş kararlar olmadığı ve herhangi bir hukuka aykırılık bulunmadığı
            gerekçesiyle  şikayetin  reddi  yönündeki  öneri  Kamu  Başdenetçisi’ne
            sunulmuştur.

               D. Hukuk ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlendir-
            me ve Gerekçe

               18. Şikayet başvurucusu 3 numaralı paragrafta açıklandığı üzere;
            BEDK’in daha önceki kararlarıyla çeliştiğini iddia ettiği 2015/2167,
            2015/2301, 2015/2373 ve 2015/2374 sayılı ret kararlarının kaldırıl-
            masını talep etmektedir.
               19. Ülkemizin de taraf olduğu AİHS’in “ifade özgürlüğü “başlıklı
            10 uncu maddesi ile Birleşmiş Milletler Kişisel, Siyasal Medeni Haklar
            Uluslararası Sözleşmesinin 19 uncu maddesinde herkesin ifade özgür-
            lüğü hakkına sahip olduğu, bu hakkın kamu makamlarının müdahale-
            si olmaksızın ve ülke sınırları gözetilmeksizin haber ve görüş alma ve
            verme özgürlüğünü de kapsayacağı, bu özgürlüklerin kullanılmasının
            bazı sınırlamalar içerebileceği yönünde düzenlemelere yer verilmiştir
            (Bakınız: 7. ve 8. paragraflar).

               20. Bilgi edinme hakkı, ya düşünce ve ifade özgürlüğünün uzantı-
            sı olarak düzenlenmekte ya da ayrı bir hak olarak benimsenip temel
            haklar kategorisine eklenmektedir. Bilgi edinme hakkı, [ülkemizde ve]
            İsveç’te anayasal hak iken Finlandiya, Danimarka ve Norveç’te bilgi
            edinme hakkı kanunları anayasal bloğa (yasama organının uymak zo-
            runda olduğu anayasal değerde kurallar ve ilkeler bütünü) dahil değil-
            dir. Belçika, Estonya, Finlandiya, Polonya, Çek Cumhuriyeti gibi ülke-
            ler [de ise]








                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  251
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261