Page 259 - KDK
P. 259

eski hükümlü ve terör mağduru kaç kişinin çalıştırıldığı, bir öğrenci
            tarafından bir banka ile üniversite arasındaki anlaşma metninin ta-
            rafına verilmesi, Valinin en yeni makam aracının model yılı bilgileri
            ile makam aracı olarak kaç adet aracının olduğu, tarafına ödenen taz-
            minat için kurum çalışanlarına rücu edilip edilmediği, edildi ise kime
            edildiği bilgisi, ne kadar sayıda çalışanın kurumda vekaleten, tedviren
            ve geçici olarak görevlendirildiğine ilişkin talepleri ise kamuoyunu
            ilgilendiren kurum içi düzenlemeler kapsamında değerlendir-
            diği ve kabul ettiği, bunu yaparken de Bilgi Edinme Hakkı Ka-
            nunu’nun 21 inci maddesi öncelikli olmak üzere diğer maddele-
            rini de gözettiği görülmektedir (Bakınız, “BEDK Kararları Işığında
            Açıklamaları Bilgi Edinme Hakkı Kanunu”, BEDK Yayınları No:4, 1.
            Basım, 2015 ile BEDK’nin 2004/49, 2004/56, 2005/233, 2005/328,
            2005/882,  2007/403,  2007/466,  2007/1015,  2008/110, 2004/140,
            2004/217, 2008/378, 2010/28, 2010/1517, 2010/1608, 2010/1732,
            2010/1755, 2013/2233, 2014/93, 2014/2704
               sayılı kararları).
               26. Bilgi edinme taleplerindeki uyuşmazlıkların çözümü noktasın-
            da Kurulun söz konusu uyuşmazlıkları yargıya taşımadan çözümleye-
            rek idari yargıyı ek iş yükünden kurtardığı ve idari yargıya yardımcı
            olma konusunda önemli bir işlevi yerine getirdiği dikkate alındığında
            kararlarının tutarlı ve tatminkar olması önem arz etmektedir (Bakı-
            nız. Harun YILMAZ, a.g.e. 22. paragraf).
               27. BEDK’in kararlarının içeriğini bazı ana başlıklar itibariyle ele
            aldığımızda, kamusal bilgi-özel bilgi ayrımı, soruşturma raporları ile
            istihbarata ilişkin bilgi ve belgelerin hangi durumlarda erişime açıla-
            cağı başta kimlerin bilgi edinme hakkından, nasıl yararlanacağı da da-
            hil olmak üzere birçok konuda kararlar vererek içtihatlar oluşturduğu,
            bilgi edinme hakkının önemli bir sınırlama sebebi olan “devlet sırrı”-
            nın tanımlanmasına bunun yanı sıra ticari sır, kişisel verilerin güvenli-
            ğinin sağlanmasına ve korunmasına (Bakınız, Kişisel Verilerin Korun-
            ması Kanunu 07/04/2016 ve 29677 sayılı Resmî Gazetede yayımlan-
            mıştır) yönelik bütünlüklü, tutarlı bir mevzuat oluşturmaya ve bahsi
            geçen Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve Uygulama Yönetmeliğinin hü-
            kümlerinin ayrıntılı olmamasından kaynaklı boşlukları içtihatlarıyla
            doldurarak uygulamaya yön vermeye çalıştığı görülmektedir. Nitekim





           254   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264