Page 260 - KDK
P. 260

ÖSYM’nin soru kitapçığının yayınlanmasına ilişkin uygulamalarında
            ve öğrencilerin sınav kağıtlarını görebilmelerine ilişkin kararlarda BE-
            DK’in içtihat değişikliklerine gittiği görülmektedir (Bakınız 16. parag-
            raf). Bu durum, gelişen süreçte ve değişen hukuki şartlarda BEDK’in
            içtihat değişikliğine gitmesinin son derece normal olduğunu dolayısıy-
            la da şikayetçinin BEDK’in kendi kararlarıyla çeliştiği iddiasının yerin-
            de olmadığını göstermektedir.

               28. Bilgi Edinme Hakkı Kanunu’nun 25’nci maddesi kapsamında
            BEDK’e  yapılan  itiraz  başvurularının büyük bir  çoğunluğunun  bilgi
            edinme talebinde bulunulan kurum ve kuruluşların çalışanları tara-
            fından yapıldığı ve BEDK’in de büyük bir çoğunlukla başvurucular ta-
            rafından talep edilen bilgi veya belgeleri maddedeki istisnanın istis-
            nası olarak öngörülen “Ancak, söz konusu düzenlemeden etkilenen
            kurum çalışanlarının bilgi edinme hakları saklıdır. “hükmü içerisinde
            değerlendirdiği ve bu sebeple de talep edilen bilgi veya belgelerin bilgi
            edinme hakkı kapsamında olduğu yönünde kararlar verdiği, istisna-
            nın istisnası olan bu hükmün, bilgi edinme hakkının etkin ve verimli
            bir şekilde kullanılması ve yönetimde şeffaflığın sağlanması bakımın-
            dan son derece önemli olduğu görülmektedir (Bakınız Ayhan DÖNER,
            a.g.e. 20. paragraf).
               29. Bu noktada, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu’nun 25 inci maddesin-
            de yer alan “söz konusu düzenlemeden etkilenen kurum çalışanlarının
            bilgi edinme hakları saklıdır. “ibaresinden kurum çalışanlarının bizzat
            kendileri yanında sendikalarca da üyesi bulunan kurum çalışanlarının
            ortak ekonomik, sosyal ve mesleki hak ve menfaatlerini korumak ve
            geliştirmek adına üyelerini temsilen Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kap-
            samında talep edip edilemeyeceği, edebilecek ise bu elde etmenin şart
            ve sınırlarının ne olduğu ya da nasıl olması gerektiği hususu önem arz
            etmektedir.
               30. 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Ve Toplu Sözleşme Ka-
            nunu’nun 3 üncü maddesinde sendika, kamu görevlilerinin ortak eko-
            nomik, sosyal ve mesleki hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek
            için oluşturdukları tüzel kişiliğe sahip kuruluşlar olarak tanımlanmış,
            19 uncu maddesinin (f) bendinde ise; sendikaların kendi üyelerinin
            idare ile ilgili doğacak ihtilaflarında, ortak hak ve menfaatlerinin izlen-
            mesinde veya hukukî yardım gerekliliğinin ortaya çıkması durumunda





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  255
   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265