Page 261 - KDK
P. 261

üyelerini veya mirasçılarını, her düzeyde ve derecedeki yönetim ve
            yargı organları önünde temsil etmek veya ettirmek, dava açmak ve bu
            nedenle açılan davalarda taraf olmak yetkisine sahip olduğu düzen-
            lenmiştir (Bakınız,  Sendikaların  dava  açma ehliyetine ilişkin  olarak
            İDDK’nın 19/11/2014 tarihli ve E.2013/2430, K.2014/4265 sayılı ka-
            rarı, sendikalar ve şube temsilciliklerinin bilgi edinme başvurusu ya-
            pabileceklerine yönelik olarak BEDK’nin vermiş olduğu 14/05/2009
            tarihli ve 2009/519 sayılı kararı).
               31. Bu doğrultuda, kamu görevlileri sendika ve üst kuruluşlarının,
            sendika üyesi olan kamu görevlisinin isteği üzerine, statüsü ve bu
            statüsünden kaynaklanan hak, yükümlülük, görev ve sorumlulukları
            ile atama, nakil, disiplin ve personel hukukuna ilişkin diğer düzenle-
            melere dayalı olarak, üyeleri hakkında tesis edilen bireysel (süb-
            jektif) işlemlere karşı söz konusu düzenlemeden etkilenen sendi-
            kaların üyesi kurum çalışanlarını temsilen Bilgi Edinme Hakkı Kanu-
            nu kapsamında idarelerden bilgi edinme talebinde bulunabilecekleri
            değerlendirilmektedir (Bakınız: 14. paragraf).
               32. Nitekim BEDK’de söz konusu içtihat değişikliğinden önce ver-
            diği kararlarda; talep edilen bilgi ve belgeler Bilgi Edinme Hakkı Ka-
            nunu’nun 25 inci maddesi çerçevesinde kurum içi düzenleme sayılsa
            bile sendikanın kurum çalışanlarına sağlanan bilgi edinme hakkından
            faydalanması gerektiğinin açık olduğunu bu nedenle de talep edilen
            bilgi ve belgelerin sendikaların da erişimine açılması gerektiğine yö-
            nelik kararlar vermiştir (Bakınız, BEDK’nin 25/10/2004 tarihli ve
            2004/149 sayılı ve 08/07/2005 tarihli ve 2005/543 sayılı kararları).
               33. Ancak başvurucunun idarelerden talep etmiş olduğu bilgiler ir-
            delendiğinde, taleplerinden bir kısmının sendikanın üyeleri hakkında
            tesis edilen bireysel (subjektif) işlemlere yönelik olmadığı, söz konusu
            taleplerin bugün için yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerine göre
            Milli Eğitim Bakanlığı personellerinin Bakanlığa ait kurumlar arasın-
            da geçici olarak görevlendirilebileceği yönünde herhangi bir hüküm
            bulunmadığından bahisle idarenin mevzuata aykırı yaptığı iddia edi-
            len geçici görevlendirmelerin ortaya çıkarılmasına yönelik olduğu, bu
            itibarla Sendika Kanununda belirtildiği üzere üyelerinin çıkarları adı-
            na yapılmış bir başvuru niteliğinde olmadığı anlaşılmaktadır.






           256   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266