Page 312 - KDK
P. 312

16. Anayasa Mahkemesinin 09/04/2014 tarihli ve E:
            2013/122, K: 2014/74 sayılı kararında; “Kişisel veri kavramı,
            belirli veya kimliği belirlenebilir olmak şartıyla, bir kişiye iliş-
            kin bütün bilgileri ifade etmektedir. Bu bağlamda adı, soyadı, do-
            ğum tarihi ve doğum yeri gibi bireyin sadece kimliğini ortaya koyan
            bilgiler değil; telefon numarası, motorlu taşıt plakası, sosyal güvenlik
            numarası, pasaport numarası, özgeçmiş, resim, görüntü ve ses kayıt-
            ları, parmak izleri, genetik bilgiler, IP adresi, e-posta adresi, hobiler,
            tercihler, etkileşimde bulunulan kişiler, grup üyelikleri, aile bilgileri
            gibi kişiyi doğrudan veya dolaylı olarak belirlenebilir kılan tüm veriler
            kişisel veri kapsamındadır. “denilmiştir.
               17. Anayasa Mahkemesinin 25/01/2007 tarih E. 2004/79, K.
            2007/6 sayılı kararında; “Yürütmenin tüzük ve yönetmelik çıkart-
            mak gibi klasik düzenleme yetkisi, idarenin yasallığı ilkesi içerisinde
            sınırlı ve tamamlayıcı bir yetkidir. Yasa koyucu, belli konularda gerekli
            kuralları koyacak, çerçeveyi çizecek yasaların uygulanmasını sağlamak
            için idareye belli düzenleme alanı bırakabilecektir. “denilmiştir.
               18. Danıştay 15. Dairesinin E.2013/2818, K.2015/6180 sayı-
            lı ve 16/10/2015 tarihli kararı; “Anayasa’nın 124. maddesine göre
            Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzelkişileri, kendi görev alanlarını
            ilgilendiren kanunların ve tüzüklerin uygulanmasını sağlamak üzere
            ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabilirler. Ana-
            yasa’ya göre idare düzenleme yetkisini yasalar çerçevesinde ve yasalara
            uygun olarak kullanmak zorundadır. Başka bir deyişle, “İdare Huku-
            ku”nda “yetki“ kavramı, idareye, Anayasa ve yasalarla tanınmış olan
            karar alma gücünü ifade etmektedir. “şeklindedir.
               19. Danıştay 8. Dairesi 04/10/2004 tarihli ve 2004/448 E.-
            3589 K. sayılı kararında; “... Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim
            Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 33/c maddesinde, ancak diploma-
            nın kaybı durumda bir defaya mahsus olmak üzere yeni bir diploma-
            nın verileceği ve diploma üzerine “ikinci nüsha “ibaresinin konulacağı
            hüküm altına alınmıştır. Diplomalar, düzenlendikleri tarihte var
            olan hukuki ve fiili durumu gözeten belgelerdir. Davacının mezun
            olduğu ve diplomanın düzenlendiği tarihteki soy isminin B. olduğu,
            diplomanın bu hukuksal durumu yansıttığı açıktır. Diplomanın dü-
            zenlenmesinden sonra davacının kimlik bilgilerinde meydana





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  307
   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317