Page 319 - KDK
P. 319

da kurum ve kuruluşlara başvuran diğer insanların mağduriyetine
            sebebiyet verebileceğinin belirtildiği, bu kabulün aksine mantıklı
            ve makul gerekçenin başvuran tarafından ortaya konulmadığı, Kuru-
            mumuzca da bu kabulün aksine bir ihtimale ulaşılamadığı,

               33. Cinsiyet değişikliğinin ileriye etkili hüküm ve sonuç do-
            ğuracağı, bu itibarla, cinsiyet değişikliği nüfusa işlenmiş olan
            kişinin, beklenen haklar bakımından yeni cinsiyetine göre de-
            ğerlendirileceği, idari işlemlerin, o anki mevcut durumu tespit
            edici nitelikte olması gerektiği, idarenin diplomayı düzenlediği
            tarih itibarıyla başvurucunun mezun olduğu dönemdeki cinsiyet bil-
            gilerinin esas alındığı ve  cinsiyet  değişikliği  bilgilerinin  de  Yö-
            netmeliğe uygun olarak diplomanın arkasına işlendiği, kaldı ki
            başvuran açısından yeni nüfus bilgilerinin işlenmesinden kay-
            naklanan somut bir mağduriyet iddiasının söz konusu olmadı-
            ğı, yapılan bu işlemle diplomanın gerekli olduğu her durumda
            kullanılabileceği; bu nedenlerle dosya kapsamında kişisel veri-
            lerin ve özel hayatın ihlali ile idare tarafından tesis edilen iş-
            lemde hukuka aykırılık tespit edilemediğinden, şikayetin reddi
            gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.

               34. Her ne kadar Kamu Denetçisi tarafından; Milli Eğitim Bakan-
            lığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 76’ncı maddesinin ikinci
            fıkrasının yeniden düzenlenmesi gerektiği yönünde Milli Eğitim Ba-
            kanlığına tavsiye  önerisinde  bulunulmuş ise de;  yukarıda açıklanan
            gerekçelerle Kamu Denetçisinin tavsiye önerisine katılmak mümkün
            olmamıştır.
               35.  Diğer yönden başvuranın ve ilgili sivil toplum örgütlerinin
            görüşleri (Bknz: 7.1, 7.2, 7.3. paragraflar) yukarıda açıklandığı ve be-
            nimsendiği üzere ulusal düzenlemenin, ulusal makamların takdirin-
            de kaldığı, bunun anılan mahkeme kararları ile çelişmediği (Bknz: 26.
            paragraf), bu itibarla anılan ilgili kuruluşlarında görüşlerine katılmak
            mümkün olmamıştır.
               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               36. Anayasamızın “Kanun Önünde Eşitlik “başlıklı 10 uncu mad-
            desinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan
            Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili başvuru hakkı-
            nın ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının ihlal



           314   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324