Page 320 - KDK
P. 320

edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı gibi şikaye-
            te konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyanna-
            mesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence altına
            alınmış olan başkaca bir insan hakkı ihlalinin tespit edilemediği sonuç
            ve kanaatine varılmıştır.
               F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               37. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil, aynı
            zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.
               38. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri
            “başlıklı 6 ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ay-
            rımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşit-
            lik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
            beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hak-
            kı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, ka-
            rarların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi,
            kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi
            iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
            bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönet-
            melik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği
            Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
            bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından
            kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiş-
            tir.
               39. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
            ticesinde; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzun bilgi ve
            belge talebine süresi içinde cevap verildiği, idarenin başvuranla ilgili
            işlemlerinde, şefafflık, makul sürede karar verme, kanunlara uygun-
            luk, kararların gerekçeli olması ve kararın geciktirilmeksizin bildiril-
            mesi  ilkelerine uygun davrandığı;  ancak  idarenin  şikayet başvu-
            rucularına verdiği cevapta karara karşı başvuru yolunu göstermediği,
            bu nedenle iyi yönetişim ilkelerinde vurgulanan “karara karşı başvuru




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  315
   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325