Page 307 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 307
35. Sigortalının daha fazla prim ödemesi, sosyal güvenlik hukuku-
muzda daha fazla yaşlılık aylığı alması gerektiği sonucu doğurmadığı
gibi; aynı prim ödeme gün sayısı olan ve aynı prim miktarı ödeyen si-
gortalıların da, aynı yaşlılık aylığı alacağı yönünde bir düzenleme bu-
lunmadığı vurgulanmıştır.
B. 04.2013.1862 Şikâyet Numaralı Dosya İle İlgili Olarak
36. Şikâyetçi ...’ın tahsis dosyasındaki bilgiler ışığında, emekli ay-
lığının; aylık bağlama oranları, hizmet dönemleri, aylık artış tutarları
vb. hususlar dikkate alınarak yeniden hesaplanmasının ve ilgili Ku-
rumca hesaplanan aylık tutarları ile karşılaştırılarak maddi hata bu-
lunup bulunmadığının tespiti amacıyla bilirkişi görevlendirilmiştir.
Bilirkişi tarafından düzenlenen 30/12/2013 tarihli raporda özetle;
Şikâyetçinin;
03.02.1978 – 20.04.1982 arasında 1479 SY kapsamında (Bağ Kur)
12.12.1983 – 30.09.1994 arasında 1479 SY kapsamında (Bağ Kur)
01.07.1982 – 05.01.2003 arasında kesintili 506 SY kapsamında
(SSK) çalışmalarının olduğu,
Toplam prim ödeme gün sayısının; Bağ Kur kapsamında 5405 gün,
SSK kapsamında 2412 gün, Toplamda 7817 gün olduğu,
37. Bu hizmetin 6876 günlük kısmının 31/12/1999’a kadar, baki-
yesi 941 günlük sürenin ise 01/01/2000 ile tahsis talep tarihi arasında
gerçekleştiği,
38. 2000 yılı öncesi sigortalı olup da 2000 yılından sonra aylığa hak
kazananlar için karma bir sistem uygulandığı, buna göre,
2000 öncesi kısmi aylık (EKA) (6876 gün için)
Öncelikle, sigortalının eski sistem tam aylığının (Aralık/1999 aylı-
ğı),
Katsayı (memur maaş katsayısı) x gösterge x aylık bağlama oranı ile
bulunduğu,
2000 yılı sonrası kısmi aylık (YKA) (941 gün için) (4447 sayılı ya-
sayla değişik 61. ve geçici 82. madde)
306 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU