Page 523 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 523

T.C.

                      KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)


               ŞİKAYET NO                          : 2014/2566
               KARAR TARİHİ                        : 25/11/2014
                                       TAVSİYE KARARI
               ŞİKAYETÇİ                           :    ..
               ŞİKAYET EDİLEN İDARE                : T.C. Sosyal  Güvenlik Kurumu
                                                   Başkanlığı (Ziyabey  Cad. No:6
                                                   Balgat / ANKARA)
               ŞİKAYETİN KONUSU                    : Gecikmeli olarak ödenen ikra-
                                                   miye farkına faizi uygulanması
                                                   talebinin İdarece  reddine iliş-
                                                   kindir.
               ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ              : 3/6/2014

                 I. USÛL
                 A. Şikâyet Başvuru Süreci

                 1.  Şikâyet başvurusunun, gerçek kişiler için başvuru formu ile
              3/6/2014 tarihinde Kurumumuza ulaştığı, aynı tarih ve 5321 sayılı
              evrak numarası ile kayıt altına alındığı tespit edilmiştir. Şikâyet başvu-
              rusunun karara bağlanması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer
              sarılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu-
              nun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmeliğin
              41/1 a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7. Maddesinin birinci
              fıkrasının (e) bendi uyarınca şikayetin incelenmesine ve araştırılma-
              sına geçilmiş, 2014/2566 şikayet no 17/11/2014 karar tarihli Tavsiye
              Karar önerisiyle Kamu Başdenetçisine sunulmuştur.
                 B. Ön İnceleme Süreci

                 2. Yapılan ön inceleme neticesinde; şikâyet konusunun kurumu-
              muzun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu ta-
              şıdığı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikâyetin süresinde yapıldı-
              ğı ve diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığından





            522   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528