Page 521 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 521
getirilmişse de, idarenin şikayetçinin müteaddit başvuruları karşısın-
da “Türk Silahlı Kuvvetleri’nde görev yapamaz.” ibaresinin tam ve dai-
mi maluliyet yardımı talebi için tek başına yeterli olmadığı hususunda
şikayetçiyi bilgilendirerek hangi kanun yolları ve mercilere başvuraca-
ğını ve sürelerini belirtmesi gerektiği mütalaa edilmiştir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
33. 14/6/2012 tarih ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
nununun 17 inci maddesinin sekizinci fıkrasına göre Kamu Denetçili-
ği Kurumu’na, dava açma süresi içinde yapılan başvuru, işlemeye baş-
lamış olan dava açma süresini durdurmakta olup, 21 inci maddenin
ikinci fıkrası uyarınca tavsiye kararı üzerine otuz gün içinde herhangi
bir işlem tesis edilmez veya eylemde bulunulmaz ise durmuş olan dava
açma süresi kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
34. 2709 Sayılı 1982 Anayasası'nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, "Devlet, işlemle-
rinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve
sürelerini belirtmek zorundadır." hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikinci fık-
rası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı dava açma süresinden arta
kalan süre içinde Askeri Yüksek İdare Mahkemesi'ne yargı yolu açıktır.
V. KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçelerle ve dosya kapsamına göre, ŞİKAYE-
TİN KABULÜNE,
Şikayetçinin Gülhane Askeri Tıp Akademisi Hastanesinin
07/03/2013 tarihli ve 3366 sayılı “TSK Sağlık Raporu”nda yer alan
rahatsızlığının bir işle meşgul olma imkanını kati surette ortadan
kaldırıp kaldırmadığı hususunda şikayetçi hakkında sivil ve nesnel
tarafsızlığı da ortaya koyacak şekilde yetkin bir sağlık kuruluşundan,
bunun mümkün olmaması halinde GATA’dan ikinci bir sağlık kurulu
raporu düzenletilmesi ve temin edilecek sağlık kurulu raporuna göre
520 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU