Page 518 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 518

b) Kaza, hastalık veya engelliliğin de bir işle meşgul olmak imkânın-
            dan kati surette mahrum kalma sonucunu doğurması gerektiği,
               c) Engellilik halinin anılan Kanun ekindeki Maluliyet Tablosunda
            yer alan şartlara uyması gerektiği,
               d) OYAK tarafından tam ve daimi maluliyet yardımının ödenebil-
            mesi için, Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişiğinin kesilmesine neden
            olan hastalığının tedavi edilemezliği yanında, bu hastalığın aynı za-
            manda bir işle meşgul olma olanağından kendisini kesin biçimde yok-
            sun bıraktığının sağlık kurulu raporu ile ortaya konması gerektiği,

               hususları birlikte ele alınıp değerlendirildiğinde; şikâyetçi hakkında
            düzenlenen 07/03/2013 tarihli ve 3366 sayılı “TSK’da görev yapamaz”
            şeklindeki TSK Sağlık Raporunda, tam ve daimi maluliyet yardımı ya-
            pılabilmesi için gereken “bir işle meşgul olmak imkânından kat’i su-
            rette mahrum kalma” ibaresinin veya aksi yönde bir ibarenin de söz
            konusu olmadığı gözetildiğinde, şikayetçiye bu prosedür tamamlatıl-
            maksızın (par.25/d), şikâyetçinin maluliyet yardımı ödenmesi talebi-
            nin Oyak Genel Müdürlüğü’nün 24/2/2014 tarihli ve Genel Md. Yrd.
            Üye Hiz.:37149 2014 (Hiz. Sun. Yas. Yrd.) sayılı yazısı ile reddi işlemi-
            nin, hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu  değerlendirilmiştir.
               26. Şöyle ki, başvuran hakkında GATA’nın verdiği bir rapor bulun-
            maktadır. GATA’nın kuruluşu yasasında belirtildiği üzere (bk. par. 17)
            sivil bir sağlık kuruluşu olmadığı ve TSK ile organik bağı bulun-
            duğu bilinmektedir. GATA’nın başvuran hakkında vermiş olduğu
            rapor sadece “TSK’da görev yapamaz” ibaresiyle sınırlı olup başka
            bir işte çalışır veya çalışamaz değerlendirmesine girmemiştir. Bu
            aşamada eksik incelemenin tamamlanarak, sivil ve nesnel taraf-
            sızlığı da ortaya koyacak şekilde yetkin bir sağlık kuruluşundan
            ikinci bir sağlık kurulu raporu alınmadan veya GATA’ya ek bir ra-
            por düzenletilmeksizin idarenin talebi ret işleminde hukuka ve
            hakkaniyete uygunluk yoktur. Yukarıda alıntılanan AYİM karar-
            larının da bu şekilde anlaşılması hukuka ve hakkaniyete uygun
            olacaktır.

               E. İnsan Haklarına Uygunluk Yönünden Değerlendirme
               27. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, esas itibarıyla medeni ve si-
            yasi hakları güvence altına almakta; ücretsiz sağlık hizmetleri ya da




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  517
   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523