Page 552 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 552
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)
ŞİKAYET NO :2014/2960
KARAR TARİHİ :23/12/2014
TAVSİYE KARARI
ŞİKAYETÇİ : ...
ŞİKAYET EDİLEN İDARE : Sosyal Güvenlik Kurumu
Başkanlığı(SGK) Ziyabey Cad.
No:6 Balgat / ANKARA
ŞİKAYETİN KONUSU : Fiili hizmet süresi zammı ta-
lebinin yerine getirilmemesi.
ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ : 27/6/2014
I. USÛL
A. Şikâyet Başvuru Süreci
1. Şikâyet başvurusu, Kurumumuza posta yolu ile gönderilen ve
27/6/2014 tarih ve 6132 sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler için
şikâyet başvuru formu vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvurusunun
karara bağlanması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı
Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41/1 a
maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci maddesinin birinci fık-
rasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştırmasına
geçilmiş, 15/12/2014 tarihli Tavsiye Önerisiyle Kamu Başdenetçisi’ne
sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2. Yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyet konusunun kurumumu-
zun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu taşıdı-
ğı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikâyetin süresinde yapıldığı ve
diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu nedenle
şikâyetin inceleme ve araştırmasına engel bir durumun bulunmadığı
tespit edilmiştir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 551