Page 113 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 113
maddesinin ikinci fıkrası gereği Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Baş-
kanlığına iletildiği, SGK’nın ilgili karara binaen 25/12/2013 tarihli
yazı ile şikâyetçinin talebini reddettiği, bunun üzerine şikâyetçinin
18/1/2014 tarihinde Kurumumuza yeniden başvurduğu anlaşılmıştır.
3. Şikâyet konusunun kurumumuzun görev alanına girdiği, şikâyet-
çinin menfaat ihlali koşulunu taşıdığı, idari başvuru yollarının tüketil-
diği, şikâyetin süresinde yapıldığı ve diğer ön inceleme konularında da
bir noksanlık bulunmadığından hareketle şikâyet dosyasının inceleme
ve araştırmasına engel bir eksikliğin bulunmadığı tespit edilmiştir
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
4. ... şikâyet başvurusunda özetle; çölyak hastası olduğunu, tarafı-
na Mardin Devlet Hastanesince 14/3/2012 tarihinde çölyak hastalığı
tanılı rapor verildiği, raporun yenilenme şartını bilmediğinden yeni
raporu 17/9/2013 tarihinde temin ettiğini, raporsuz olduğu dönemle-
re ilişkin SGK’dan aylık çölyak bedellerini talep ettiğini, ancak Kurum
tarafından; 14/3/2013 tarihi ile 17/9/2013 tarihleri arasındaki süre
için Sağlık Uygulama Tebliğinin (SUT) çölyak hastalığı hükümleri ge-
rekçe gösterilerek tarafına SUT’da belirtilen tutarların ödenmediğini,
17/9/2013 tarihinde Milas 75. Yıl Devlet Hastanesinden temin ettiği
raporu aynı gün Milas Sosyal Güvenlik Merkezine tevdi ettiğini fakat
söz konusu rapor gereği tarafına yapılması gerekli ödemelerin şikâyet
başvuru tarihi itibariyle hala ödenmediğini iddia etmektedir.
5. Şikâyetçi; raporsuz olduğu 14/3/2013 ile 17/9/2013 tarihleri
arasında, çölyak hastalığının kronik niteliği dikkate alınarak tarafına
SUT hükümlerine göre ödenmeyen tutarların ödenmesini, öte yan-
dan 17/9/2013 tarihinde Milas 75. Yıl Devlet Hastanesinden aldığı ve
SGK’ya tevdi ettiği rapora rağmen ilgili Kurumca tarafına herhangi bir
ödeme yapılmadığını bu nedenle mezkur tutarların tarafına ödenme-
sini ve ödemenin geciktirilmesinden sorumlu olanlar hakkında idari
tahkikatın başlatılmasını talep etmektedir.
B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
6. Konu kapsamında SGK Başkanlığından 25/4/2014 tarih ve
3583 sayılı yazı ile şikâyet başvurusuna ilişkin bilgi ve belgeler talep
112 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU