Page 113 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 113

maddesinin ikinci fıkrası gereği Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Baş-
              kanlığına iletildiği, SGK’nın ilgili  karara  binaen 25/12/2013  tarihli
              yazı ile şikâyetçinin talebini reddettiği, bunun üzerine şikâyetçinin
              18/1/2014 tarihinde Kurumumuza yeniden başvurduğu anlaşılmıştır.

                 3. Şikâyet konusunun kurumumuzun görev alanına girdiği, şikâyet-
              çinin menfaat ihlali koşulunu taşıdığı, idari başvuru yollarının tüketil-
              diği, şikâyetin süresinde yapıldığı ve diğer ön inceleme konularında da
              bir noksanlık bulunmadığından hareketle şikâyet dosyasının inceleme
              ve araştırmasına engel bir eksikliğin bulunmadığı tespit edilmiştir

                 II. OLAY VE OLGULAR
                 A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları

                 4. ... şikâyet başvurusunda özetle; çölyak hastası olduğunu, tarafı-
              na Mardin Devlet Hastanesince 14/3/2012 tarihinde çölyak hastalığı
              tanılı rapor verildiği, raporun yenilenme şartını bilmediğinden yeni
              raporu 17/9/2013 tarihinde temin ettiğini, raporsuz olduğu dönemle-
              re ilişkin SGK’dan aylık çölyak bedellerini talep ettiğini, ancak Kurum
              tarafından; 14/3/2013 tarihi ile 17/9/2013 tarihleri arasındaki süre
              için Sağlık Uygulama Tebliğinin (SUT) çölyak hastalığı hükümleri ge-
              rekçe gösterilerek tarafına SUT’da belirtilen tutarların ödenmediğini,
              17/9/2013 tarihinde Milas 75. Yıl Devlet Hastanesinden temin ettiği
              raporu aynı gün Milas Sosyal Güvenlik Merkezine tevdi ettiğini fakat
              söz konusu rapor gereği tarafına yapılması gerekli ödemelerin şikâyet
              başvuru tarihi itibariyle hala ödenmediğini iddia etmektedir.
                 5. Şikâyetçi; raporsuz olduğu 14/3/2013 ile 17/9/2013 tarihleri
              arasında, çölyak hastalığının kronik niteliği dikkate alınarak tarafına
              SUT hükümlerine göre ödenmeyen tutarların ödenmesini, öte yan-
              dan 17/9/2013 tarihinde Milas 75. Yıl Devlet Hastanesinden aldığı ve
              SGK’ya tevdi ettiği rapora rağmen ilgili Kurumca tarafına herhangi bir
              ödeme yapılmadığını bu nedenle mezkur tutarların tarafına ödenme-
              sini ve ödemenin geciktirilmesinden sorumlu olanlar hakkında idari
              tahkikatın başlatılmasını talep etmektedir.

                 B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
                 6. Konu kapsamında SGK Başkanlığından 25/4/2014 tarih ve
              3583 sayılı yazı ile şikâyet başvurusuna ilişkin bilgi ve belgeler talep




            112   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118