Page 274 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 274

tarafından  reddedilmesi işleminde hukuka aykırılık bulunma-
            maktadır. Ancak; şikayetçinin iş aktinin haklı nedene dayanmaksı-
            zın idare tarafından feshedildiği mahkeme kararıyla tespit edilmiştir.
            Şikayetçinin iş akti feshedilmeseydi 6360 sayılı Kanun hükmünden
            yararlanabilecek ve kamu kurum ve kuruluşlarında unvanları belir-
            lenecek kadrolara ataması yapılabilecekti. Şikayetçi her ne kadar işçi
            alacaklarını mahkeme kanalıyla almışsa da bu haksız fesih nedeniyle
            bir mağduriyetin doğduğu ve bu durumun hakkaniyete aykırılık teşkil
            ettiği açıktır. Bu nedenle İdare tarafından hatalı davranıldığının ma-
            kul sürede kabul edilmesi ve Kurumumuza bildirilmesi yönünde karar
            vermek gerekmiştir. Her ne kadar işlem tarihi eski olup o tarihte işlem
            yapan görevlilerin halen görevde olup olmamaları bilinmemekle bir-
            likte bunun tavsiyenin verilmesine engel olmadığı gibi, bir önemi de
            bulunmamaktadır. Zira devlette süreklilik esastır. Devleti temsil eden
            idare görevlilerinin de hata yapabilecekleri ve bu hatanın kabulünün
            de küçüklük olmayıp erdemlilik olduğu gibi, devletin birey için var ol-
            duğu ve bireyin haklarının ve değerinin ortaya konması açısından son
            derece önemli olduğu kuşkusuzdur.
               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               16. 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı
            10 uncu maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin,
            Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili baş-
            vuru hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasa-
            ğının ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı
            gibi şikayete konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel
            Beyannamesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güven-
            ce altına alınmış olan başkaca bir insan hakkı ihlalinin tespit edileme-
            diği sonuç ve kanaatine varılmıştır.

               F. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               17. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil aynı za-
            manda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklenmek-
            tedir. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede ya-
            yımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İliş-
            kin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri” başlıklı
            6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken idarenin, insan




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  273
   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279