Page 305 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 305

T.C.

                      KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)
               ŞİKAYET NO                        : 2015/5458
               KARAR TARİHİ                      : 06/05/2016

                          KISMEN TAVSİYE KISMEN RET KARARI
               ŞİKAYETÇİ                         : -
               ŞİKAYETÇİ VEKİLİ                  :
               ŞİKAYET EDİLEN İDARE              : Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)
               ŞİKAYETİN KONUSU                  : Şikâyet başvurucusu, kontrol
                                                 muayenesi amaçlı hastaneye sevk
                                                 işleminin iptalini ve 22/06/2015
                                                 tarihli tahsis talep dilekçesine is-
                                                 tinaden yaşlılık aylığı bağlanma-
                                                 sını talep etmektedir.
               ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ            : 12.11.2015



                 I. USÛL

                 A. Şikâyet Başvuru Süreci
                 1.  12/11/2015 tarihinde Muğla Valiliğince Kurumumuza iletilen
              şikayet başvurusu ve ekleri, 12011 evrak numarası ile kayıt altına
              alınmıştır. Şikayet başvurusunun karara bağlanması için 28/3/2013
              tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Kamu
              Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esas-
              lar Hakkında Yönetmeliğin 41/1-a maddesi ve İmza Yetkileri Yöner-
              gesinin 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şika-
              yetin incelenmesine ve araştırmasına geçilmiş, 2015/5458 numaralı
              Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı Önerisiyle Kamu Başdenetçisi’ne
              sunulmuştur.

                 B. Ön İnceleme Süreci
                 2. Yapılan ön inceleme neticesinde; şikâyet konusunun Kurumu-
              muzun görev alanına girdiği, şikâyet başvurucusunun menfaat ihla-
              li koşulunu taşıdığı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikâyetin



            304   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310