Page 353 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 353
bilirkişilere başvurmuş ve bilirkişiler mevcut bilgi ve belgeler ışığında
ayrıntılı ve gerekçeli olarak hazırladıkları raporlarını Sağlık Bakanlı-
ğı’na sunmuşlardır. Sağlık Bakanlığı şikayetçiye hitaben yazdığı
yazılarında “doktorun teşhis ve tedavide ihmal ve kusurunun
olmadığı” yönündeki incelemecinin kanaatini bildirmiş ancak
bu kararın dayanakları ve gerekçesine değinmemiştir.
20) Avrupa Birliği’nin Temel Haklar Bildirgesinin 41’inci madde-
sinde, Birlik vatandaşlarının iyi yönetim hakkından bahsedilmekte-
dir. Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasında da, idarenin tarafsız, adil
olması, meşru beklentilere uygun ve makul davranması, kararların
gerekçeli olması, kararların makul sürede verilmesi, cevabi yazılarda
yetkiliye ait iletişim bilgilerinin yer alması gibi iyi yönetim ilkeleri dü-
zenlenmiştir (bkz. 10. par.).
21) Şikâyet konusu ile ilgili olarak, şikâyetçiye Mersin İl
Sağlık Müdürlüğü tarafından verilen ilk cevabi yazıda inceleme
raporundan alıntı yapılarak sadece hekimin sorumluluğu ile il-
gili kanaat cümlesiyle cevap verilmesi, şikâyet dilekçesindeki
diğer hususlarla ilgili gerekçeli açıklama yapılmaması şikâyet-
çiyi tatmin etmemiş ve bu durum şikayetçinin psikolojik ve bi-
yolojik durumu gözetildiğinde makul bir istek olarak değerlen-
dirilmiştir. Müdürlüğün ikinci inceleme sonucunda şikâyetçiye
verdiği cevabi yazıda da, Müdürlüklerince muhakkik marifetiy-
le gerekli incelemenin yapıldığı, oluşturulan dosyanın bilirkişi
heyetince incelendiği ve muhakkik tarafından yapılan inceleme
sonucuna göre düzenlenen raporda teşhis ve tedavide herhangi
bir ihmal ve kusurun olmadığı kanaatine varıldığı bildirilmiş, baş-
kaca açıklamaya yer verilmemiştir. Ayrıca, şikâyetçiye hitaben yazılan
her iki cevabi yazıda da, yazıyı hazırlayanın iletişim bilgilerinin olma-
dığı görülmüştür. Dolayısıyla Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6’ınci
maddesinde yer alan iyi yönetim ilkeleri çerçevesinde düşündüğümüz-
de, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kararların
gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi gibi ilke-
lere uygun hareket edilmediği tespit edilmiştir. (bkz 11. par.).
22) İdare tarafından özellikle vatandaşların hak ve menfaatlerini
etkileyen hususlarda işlem tesis edilirken, iyi yönetim ilkelerine uygun
davranılması; vatandaşların aldıkları yanıtlardan tatmin olmasını,
idarenin güvenilirliğinin artmasını ve kamu kaynaklarındaki israfın
352 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU