Page 353 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 353

bilirkişilere başvurmuş ve bilirkişiler mevcut bilgi ve belgeler ışığında
              ayrıntılı ve gerekçeli olarak hazırladıkları raporlarını Sağlık Bakanlı-
              ğı’na sunmuşlardır. Sağlık Bakanlığı şikayetçiye hitaben yazdığı
              yazılarında “doktorun teşhis ve tedavide ihmal ve kusurunun
              olmadığı” yönündeki incelemecinin kanaatini bildirmiş ancak
              bu kararın dayanakları ve gerekçesine değinmemiştir.

                 20) Avrupa Birliği’nin Temel Haklar Bildirgesinin 41’inci madde-
              sinde, Birlik vatandaşlarının iyi yönetim hakkından bahsedilmekte-
              dir. Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasında da, idarenin tarafsız, adil
              olması, meşru beklentilere uygun ve makul davranması, kararların
              gerekçeli olması, kararların makul sürede verilmesi, cevabi yazılarda
              yetkiliye ait iletişim bilgilerinin yer alması gibi iyi yönetim ilkeleri dü-
              zenlenmiştir (bkz. 10. par.).
                 21) Şikâyet konusu  ile ilgili  olarak, şikâyetçiye Mersin  İl
              Sağlık Müdürlüğü tarafından verilen ilk cevabi yazıda inceleme
              raporundan alıntı yapılarak sadece hekimin sorumluluğu ile il-
              gili kanaat cümlesiyle cevap verilmesi, şikâyet dilekçesindeki
              diğer hususlarla ilgili gerekçeli açıklama yapılmaması şikâyet-
              çiyi tatmin etmemiş ve bu durum şikayetçinin psikolojik ve bi-
              yolojik durumu gözetildiğinde makul bir istek olarak değerlen-
              dirilmiştir. Müdürlüğün ikinci inceleme sonucunda şikâyetçiye
              verdiği cevabi yazıda da, Müdürlüklerince muhakkik marifetiy-
              le gerekli incelemenin yapıldığı, oluşturulan dosyanın bilirkişi
              heyetince incelendiği ve muhakkik tarafından yapılan inceleme
              sonucuna göre düzenlenen raporda teşhis ve tedavide herhangi
              bir ihmal ve kusurun  olmadığı kanaatine varıldığı bildirilmiş, baş-
              kaca açıklamaya yer verilmemiştir. Ayrıca, şikâyetçiye hitaben yazılan
              her iki cevabi yazıda da, yazıyı hazırlayanın iletişim bilgilerinin olma-
              dığı görülmüştür. Dolayısıyla Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
              Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6’ınci
              maddesinde yer alan iyi yönetim ilkeleri çerçevesinde düşündüğümüz-
              de, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kararların
              gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi gibi ilke-
              lere uygun hareket edilmediği tespit edilmiştir. (bkz 11. par.).

                 22) İdare tarafından özellikle vatandaşların hak ve menfaatlerini
              etkileyen hususlarda işlem tesis edilirken, iyi yönetim ilkelerine uygun
              davranılması; vatandaşların aldıkları yanıtlardan  tatmin olmasını,
              idarenin güvenilirliğinin artmasını ve kamu kaynaklarındaki israfın



            352   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358