Page 510 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 510

sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 12 Temmuz 2013 tarihleri arasında;
            yeniden atama talepleri genel hükümler ve idarenin takdir yetkisi çer-
            çevesinde değerlendirilmiş, bu dönemde yeniden atanma talepleri red-
            dedilenler tarafından açılan davalarda da Danıştay; disiplin cezasının
            affedilmesinin doğrudan yeniden atama sonucunu doğurmayacağı, bu
            taleplerin açıktan atama koşulları içerisinde kadro ve ihtiyaç durumu-
            nun yanı sıra hizmet gerekleri de gözetilerek değerlendirilmesi konu-
            sunda idarelerin takdir yetkisi bulunduğu  şeklinde kararlar vermiş-
            tir. (Bu konudaki örnek bir karara 30 sayılı paragrafta yer verilmiştir.)
            Kanunda açık düzenleme olmadığından atanma talebinde  bulunma
            konusunda  bir  süre  sınırı da uygulanmamıştır. Şikayetçinin atama
            talebinin ise 6495 sayılı Kanun yürürlüğe girmeden önce yapıldığı ve
            idarenin takdir yetkisini  şikayetçinin  lehine  kullanarak  yeniden ata-
            masını  yaptığı görülmektedir.

               38) 5525 sayılı Kanunun ilk halinde; almış oldukları disiplin ce-
            zaları sonucunda memuriyetle ilişiği kesilenlerin yeniden memuri-
            yete atanmalarını zorunlu kılan bir düzenleme ve dolayısıyla atanma
            talebinde bulunma konusunda bir süre sınırı bulunmadığı, yeniden
            atanma talebinin Kanunun yürürlüğe girdiği gün yapılabileceği gibi,
            Kanunun yürürlüğe girmesinden çok sonra da (örneğin iki yıl sonra)
            yapılabileceği dikkate alındığında; Kanun koyucu tarafından, 5525
            sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarih ile yeniden atanma talebinde
            bulunulan tarih arasındaki süreye ilişkin emekli keseneklerinin ilgi-
            li Kurumlarca karşılanacağı konusunda bilinçli olarak bir düzenleme
            yapmadığı sonucuna varılabilir. Kanunun yürürlüğe girmesi ile atama
            talebinde bulunulması arasındaki  gecikmenin  idareden değil, ilgili-
            den kaynaklandığı dikkate alındığında; bu konudaki bilinçli ayrımın
            hakkaniyete aykırı olduğundan  bahsedilmesi  de olanaklı değildir.
               39) Öte yandan; Anayasanın 65. maddesinde yer alan «Devlet, sos-
            yal ve ekonomik alanlarda Anayasa ile belirlenen görevlerini, bu gö-
            revlerin amaçlarına uygun öncelikleri gözeterek malı kaynaklarının
            yeterliliği ölçüsünde yerine getirir.» hükmü uyarınca Kanun koyucu-
            nun disiplin cezalarının affedilmesi sonucunda  memuriyete  yeniden
            atananlarının, memuriyetten uzak kaldıkları döneme ilişkin emekli
            keseneklerinin ne ölçüde Devlet tarafından  karşılanacağını belirle-
            mek  noktasında takdir yetkisinin  bulunduğu açıktır.





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  509
   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515