Page 74 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 74

kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiş-
            tir.
               34.  Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
            sinde; şikayet başvurusu kapsamında ilgili idareden istenilen bilgi ve
            belgelerin gerekçeli olarak kurumumuza gönderildiği, Tekirdağ Sosyal
            Güvenlik İl Müdürlüğü Süleymanpaşa Sosyal Güvenlik Merkez Mü-
            dürlüğü tarafından şikayetçinin başvurusuna “kararların gerekçeli
            olması”, “kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi” ve “makul sürede ka-
            rar verme” ilkelerine uygun hareket edilerek cevap verildiği; bununla
            birlikte şikayetçiye verilen söz konusu cevabi yazıda anılan idare ta-
            rafından işleme karşı hangi sürede hangi mercilere başvurulabileceği-
            nin gösterilmediği, şikayetçinin tekrar çalışmaya başladığı hususunun
            makul sürenin çok üzerinde bir sürede tespit edildiği, yersiz ödemenin
            tahsili konusunda hataya düşülerek 5510 sayılı Kanun’un 96 ncı mad-
            desinin Kurumun kusurlu olması halinde uygulanan (b) bendi yerine
            sigortalının kusuru olması halinde uygulanan (a) bendinin işletildi-
            ği, dolayısıyla anılan hususlarla ilgili olarak idarenin “karara karşı
            başvuru yollarının gösterilmesi”, “makul sürede karar verme”,
            “kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi” ve “kanunlara uygun-
            luk” ilkelerine uyulmadığı anlaşılmış olup, ilgili idarenin bundan
            böyle bu ilkelere uygun işlem tesis etmesi beklenmektedir.
               35. Diğer yandan, her ne kadar şikayete konu somut olaya benzer
            vaka sayısının yoğun olup olmadığına dair bir inceleme ve tespit ya-
            pılmamışsa da, somut olayda yaşanan gecikmenin uzunluğu ve ileri-
            de kamu zararına dönüşebilecek yersiz ödeme miktarının artması ve
            buna bağlı olarak tahsil kabiliyetinin güçleşeceği ihtimali gözetilerek,
            gerekli çapraz sorgulamaların zamanında ve etkin yapılması adına il-
            gili yazılımın iyileştirilmesinin, kamu yönetiminde önemli bir yere sa-
            hip olan Sosyal Güvenlik Kurumunun sunduğu hizmetlerin kalitesine
            olumlu katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.

               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT
               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması

               36. 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun “Dava açma
            süresinin yeniden işlemeye başlaması” başlıklı 21 inci maddesinde,




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  73
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79