Page 71 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 71

ödemesinin bu tarihten sonra dahi yaklaşık bir yıl boyunca  devam et-
              tiği anlaşılmıştır.
                 26. 5510 sayılı Kanun’un kendisine verdiği görev gereği Sosyal Gü-
              venlik Kurumunun, bir yandan malullük aylığı öderken diğer yandan
              da sigortalılara ilişkin verileri topladığı göz önünde bulundurulduğun-
              da, somut olayda malullük aylığı almakta olan şikayetçinin tek-
              rar çalışmaya başladığını tespit etmek ve gereğini yapmak nok-
              tasında idarenin derin, nitelikli ve zaman alan bir araştırmaya
              ihtiyaç duymadığı açıktır. Yersiz ödeme tespit tarihi olarak
              Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı Risk Analizi ve Sürekli Denetim
              Grup Başkanlığı tarafından ilgili birime yazılan “çalıştığı hal-
              de malullük aylığı alanlar” konulu yazının tarihi esas alınacak
              olursa (4/4/2014), şikayetçiye ödenen malullük aylığının yer-
              siz olduğunun tespit edilmesinde işe giriş bildirgesi tarihinden
              itibaren geçen 6 yıl 2 aylık süre (30/1/2008-4/4/2014 arası)
              oldukça uzundur. Aylıkları ödemek ve gerekli şartların oluş-
              ması halinde söz konusu aylıkların ödenmesine son vermekle
              yükümlü olan bir kamu otoritesinin, başından beri bilgisi dahi-
              linde olan iki ayrı veriyi kullanamaması, gerekli çapraz sorgu-
              lamaları etkin bir şekilde yapamaması, buna uygun yazılımı bu-
              lundurmaması, işveren tarafından işe giriş bildirimi süresinde
              yapılmışken 7 yıl 4  ay gibi uzun bir süre (17/1/2008-17/5/2015
              arası) yersiz bir şekilde aylık ödemeye devam edilmesi Kamu
              Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 8 inci maddesinde ifade-
              sini bulan “Hesap Verme Sorumluluğu” ile bağdaşmamaktadır.
              Zira anılan madde hükmü, her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve
              kullanılmasında görevli ve yetkili olanların kaynakların etkili,  ekono-
              mik, verimli ve hukuka uygun olarak kullanılmasından sorumlu oldu-
              ğunu amirdir. Nitekim, Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul
              ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in 4 üncü maddesinde de, mev-
              zuata aykırı karar, işlem, eylem veya ihmal sonucunda kamu kayna-
              ğında artışa engel veya eksilmeye neden olunmasının yol açtığı zarar
              kamu zararı olarak nitelendirilmektedir.
                 27. Somut olayda, tekrar işe girdiği konusunda idareye her-
              hangi bir bildirimde bulunmaması sebebiyle şikayetçiye kusur
              atfedilebileceği düşünülse bile, yukarıda yer verilen tespit-
              ler, açıklamalar ve mevzuat hükümleri dikkate alındığında




             70   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76