Page 70 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 70

ödemelerin yapılmasında kusurun şikayetçiye ait olduğunu kabul et-
            tiği ve bu sebeple yersiz ödemelerin tahsilinde 5510 sayılı Kanun’un
            96 ıncı maddesinin (a) bendini uygulayarak tespitten geriye dönük 10
            yıllık süre içindeki anapara borcunu faiziyle birlikte talep ettiği anla-
            şılmıştır.
               23. 12 no.lu paragrafta yer verilen Fazla veya Yersiz Ödemelerin
            Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in 5 inci mad-
            desinde de “örneği Kurumca hazırlanan belgelerle bildirilmesi ta-
            ahhüt edilen durum değişikliklerinin bir ay içinde Kuruma bildi-
            rilmemesi” hali ile “gelir ve aylıklarının kesilmesi gerektiği halde
            durumun gizlenmesi ve/veya bildirilmemesi” halinin ilgililerin ka-
            sıtlı ve kusurlu davranışlarını oluşturan durumlar olarak belirlendiği
            anlaşılmaktadır.

               24. İdarenin Kurumumuza gönderdiği cevabi yazıdan ve ekindeki
            onaylı Sigortalı İşe Bildirgesinden, şikayetçinin 1/1/2008 tarihin-
            de işe başladığına dair bildirgenin işvereni tarafından süresin-
            de (30/1/2008 tarihinde) idareye gönderildiği ve bu durumun
            idarece de kabul edildiği tespit edilmiştir. Dolayısıyla malullük
            aylığı almakta olan şikayetçinin tekrar işe girdiği hususunda
            idareye gerekli bildiriminin usulüne uygun ve süresinde yapıl-
            dığı, bu olgunun gizlenmesi veya bildirilmemesi gibi bir husu-
            sun söz konusu olmadığı, şikayetçinin tekrar çalışmaya başla-
            dığı hususunun başından beri idarenin bilgisi dahilinde oldu-
            ğu; kaldı ki sigortalıya taahhüt belgesi imzalatılmasının, de-
            ğişen hukuki durumdan idarenin bilgisi olmasının sağlanması
            amacına matuf olduğu, işverenin işe giriş bildirgesi vermesi ile
            de söz konusu amacın hasıl olduğu tespit edilmiştir.

               25. Buna karşılık idarenin, tekrar işe giriş konusunda kendisine
            30/1/2008 tarihinde yapılan bildirime rağmen, şikayetçiye 17/5/2015
            tarihine kadar 7 yıl 4 ay gibi uzun bir süre boyunca malullük aylığı
            ödemesine devam ettiği; üstelik bu süreç zarfında ilgili idarenin
            kendi birimi olan Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı Risk Analizi
            ve Sürekli Denetim Grup Başkanlığı tarafından da “çalıştığı
            halde malullük aylığı alanlar” konulu yazıyla 4/4/2014 tarihin-
            de ilgili birimlere yazılı uyarı yapıldığı halde söz konusu aylığın






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  69
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75