Page 130 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 130

36. 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede ya-
            yımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İliş-
            kin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri” baş-
            lıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken idare-
            nin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk,
            ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması,
            eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik,
            haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme
            hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme,
            kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilme-
            si, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması
            gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davra-
            nışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.”
            hükmü yer almaktadır.

               37. Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasının “Kararların Makul Bir
            Süre İçerisinde Verilmesi” başlıklı 17 nci maddesinde, Kuruma yapılan
            her bir talep ya da şikâyet ile ilgili kararın, makul bir süre içerisinde,
            gecikmeden ve her hâlükârda talebin ya da şikâyetin Kuruma ulaştığı
            tarihten itibaren en geç iki ay içerisinde verilmesinin, konunun karma-
            şıklığı nedeniyle belirtilen süre içerisinde yanıtlanmasının mümkün
            olmadığı durumlarda, talep ya da şikâyet sahibinin en kısa zamanda
            bilgilendirilmesinin gerektiği ifade edilmiştir.

               38. İyi yönetim ilkeleri yönünden yukarıda yazılı metinlere genel
            olarak uygun davranıldığı ancak somut dosya kapsamında yapılan
            incelemelerde ...’in Kurumumuz kayıtlarına ilk olarak 20/1/2014 ta-
            rihinde intikal eden başvurusuna ilişkin olarak verilen ve 30/1/2014
            tarihli 861 sayılı üst yazı ile Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına
            gönderilen “Gönderme Kararı”nın ardından ilgili Kurum tarafından
            şikayetçiye 6/11/2014 tarihli yazı ile yanıt verildiği görülmüştür.
               39. Şikâyetçiye verilen ilk yanıtın makul kabul edilebilecek bir süre
            içerisinde verilmediği anlaşılmakla birlikte ilgili idare ile yapılan müte-
            akip yazışma ve görüşmeler ile talep edilen bilgi ve belgelerin ivedilikle
            Kurumumuza ulaştırıldığı müşahede edilmiştir. Dolayısıyla bundan
            böyle bahsi geçen iyi yönetim ilkesine uygun davranılması hususunda
            gereken hassasiyetin gösterilmesi beklenmektedir.






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  129
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135