Page 216 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 216

ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence altına alın-
            mış olan haklara aykırı bir durum tespit edilememiştir.
               F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               30) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece huuka uygun olarak hareket etmeleri değil
            aynı zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri bek-
            lenmektedir.
               31) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu  Denetçiliği  Kurumu  Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel veri-
            lerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum ve davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim
            ilkelerine uyar.” hükmü yer almaktadır. Söz konusu Yönetmelik hük-
            münde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel
            Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından bahse-
            dilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından kabul
            edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasında da yer verilmiştir.
               32) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
            de; Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından şikayet konusuyla ilgili
            bilgi ve belge talep yazılarımıza yasal süre içerisinde cevap verildiği,
            şikayet konusuyla ilgili evrakların yazı ekinde gönderildiği, yeterli,
            makul ve gerekli cevapların verildiği, idarenin iyi yönetişim ilkele-
            rine bu ilkeler yönünden uyduğu, ancak şikayetçiye yazılan cevabi
            yazıda şikayetin reddedilmesi durumunda karara karşı hangi sürede
            hangi mercilere başvurulabileceğinin gösterilmemiş olması sebebiyle
            “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkesine uyul-
            madığı da anlaşılmış olup, idareden bundan böyle bu ilkelere
            daha özenli davranması ve uyması beklenmektedir.




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  215
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221