Page 218 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 218
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)
ŞİKAYET NO : 2015/1040
KARAR TARİHİ : 21/08/2015
RET KARARI
ŞİKAYETÇİ : -
ŞİKAYETÇİ VEKİLİ :
ŞİKAYET EDİLEN İDARE : Sosyal Güvenlik Kurumu Baş-
kanlığı Ziyabey Cad. No:6 Balgat
/ ANKARA
ŞİKAYETİN KONUSU : Askerlik Borçlanması Prim Ora-
nına İtiraz Hakkındadır.
ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ : 24.2.2015
I. USÛL
A. Şikâyet Başvuru Süreci
1. Şikâyet başvurusu ve eklerinden; şikayet dilekçesinin 24/02/2015
tarihinde Kurumumuza ulaştığı ve aynı tarih ve 2360 sayılı evrak nu-
marası ile kayıt altına alındığı tespit edilmiştir. Şikayet başvurusunun
karara bağlanması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı
Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41 inci
maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi ve İmza Yetkileri Yönergesinin
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin ince-
lenmesine ve araştırmasına geçilmiş 2015/1040 şikayet no.lu Ret Ka-
rarı önerisiyle Kamu Başdenetçisine sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2. Şikâyetçinin Kurumumuza yapmış olduğu şikâyet başvuru di-
lekçesinden; şikâyet konusunun Kurumumuzun görev alanına girdi-
ği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu taşıdığı, idari başvuru yolla-
rının tüketildiği, şikâyetin süresinde yapıldığı ve diğer ön inceleme
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 217