Page 361 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 361

T.C.

                      KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)

               ŞİKAYET NO                        : 2015/3539
               KARAR TARİHİ                      : 12/01/2016
                                         RET KARARI
               ŞİKAYETÇİ                         : -
               ŞİKAYETÇİ VEKİLİ                  : -
               ŞİKAYET EDİLEN İDARE              : Sosyal Güvenlik Kurumu Ziya-
                                                 bey Cad. No:6 Balgat / ANKARA
               ŞİKAYETİN KONUSU                  : Tarafına tahakkuk ettirilen
                                                 sosyal güvenlik destek prim bor-
                                                 cunun zamanaşımına uğradığı
                                                 iddiası ile borcun düşürülerek or-
                                                 tadan kaldırılmasına karar veril-
                                                 mesi talebidir.
               ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ            : 22/06/2015

                 I. USÛL

                 A. Şikâyet Başvuru Süreci
                 1. Şikâyet başvurusu, 22/06/2015 tarih ve 7432 sayı ile kayıt altına
              alınan dilekçe ile yapılmıştır. Şikâyet başvurusunun karara bağlanması
              için 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de ya-
              yımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İliş-
              kin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41 inci maddesinin birinci
              fıkrasının (a) bendi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 nci maddesinin
              birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikâyetin incelenmesine ve araş-
              tırmasına geçilmiş, 31/12/2015 tarihli Ret Kararı Önerisiyle Kamu
              Başdenetçisine sunulmuştur.

                 B. Ön İnceleme Süreci
                 2. Yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyet konusunun Kurumu-
              muzun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu taşı-
              dığı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikâyetin süresinde yapıldığı
              ve diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik olmadığı, bu nedenle




            360   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366