Page 449 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 449
ise EMS katılım oranını 2/4’ten 1/4’e düşürmek için pay azaltım tale-
binde bulunduğu, talebi doğrultusunda başvurucuya gerekli ödemeler
yapılarak katılım oranının 1/4’e düşürüldüğü, 14/01/2015 tarihi iti-
bariyle rezervinin 10.548,17 TL olduğu, maaşını üçer aylık dönemler
halinde aldığı ve 19/01/2016 tarihinde ödenen son maaşının 275,91
TL olduğu,
4.2. OYAK tarafından Vakıfbank kaynaklı alternatif Borç Para Ver-
me hizmetinin 01/08/2000 tarihinden bu yana, Vakıfbank ile OYAK
arasında imzalanan Protokol ve Ek Protokol hükümleri çerçevesinde,
bu hizmete ilişkin uygulama esaslarının ise OYAK Borç Para Verme Yö-
netmeliği ile Vakıfbank Aracılığıyla Kullandırılacak Borç Verme Hiz-
metine İlişkin Uygulama Yönergesi hükümlerine göre sürdürüldüğü,
kredi limitlerinin muvazzaf üyeler bakımından aidata esas maaşları-
nın belli bir katı olarak, EMS üyeleri için ise sistemden alabilecekleri
en yüksek aylık maaşın belli bir katı olarak OYAK Genel Kurulu tarafın-
dan belirlendiği, üyelerden gelen talepler doğrultusunda 27/04/2013
tarihinde toplanan 53 üncü OYAK Genel Kurulu’nda muvazzaf üyeler
bakımından esas maaşın 5 katı olan kredi limitinin 8 katına, EMS üye-
leri için ise alabilecekleri en yüksek aylık maaşın 11 katı olan kredi
limitinin 18 katına çıkarıldığı,
4.3. EMS’ye kayıtlı üyenin banka kaynaklı kredi hizmetinde kulla-
nabileceği kredi tutarının üyenin EMS’den alabileceği aylık maaşına
göre dolayısıyla da rezervine göre belirlendiği, bu sistemin belirlenme-
sinde üyenin kredi borçlarını bankaya ödememesi durumunda borcun
OYAK tarafından garantör sıfatıyla kapatılarak üyenin OYAK’a borç-
landırılması ve bu borcun üyenin EMS’den aldığı 3 aylık maaşlarından
kesilecek olması ve üyenin emeklilik döneminde yüksek tutarlarda
borçlanmasının önüne geçilmesi gibi hususların dikkate alındığı ve
sistemin uzun yıllardır problemsiz olarak yürütüldüğü,
4.4. Banka kaynaklı kredi limitinin üyenin rezervine göre belirlen-
mesi sebebiyle EMS’den maaş almayarak rezervine ilave ettiren üye ile
EMS’den maaş alan üye arasında, yine emekliye ayrılıp EMS’ye katılan
üye ile aidat ödemeleri devam eden görevdeki OYAK üyeleri arasında
limit farklılığı olabildiği, şikayet konusuna örnek olması bakımından
aşağıda yer alan Tablo-1’de 1996 yılında göreve başlayan OYAK üyesi
2 Jandarma Uzmana ait bilgilerin yer aldığı, üyelerden birinin 2013
448 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU