Page 454 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 454

maddesinde;  “Garantör:  İşbu  sözleşme  hükümleri çerçevesinde  doğacak
            her türlü borç ve yükümlülüklerden üyeden bağımsız olarak borç yüklenen
            ve sorumlu olan OYAK’ı ifade eder.” düzenlemesine,
                19. Aynı Protokolün 5 inci maddesinde; “OYAK, borcunu ödemeyen
            üyesinin Bankaya olan borcunu Bankanın hesapladığı toplam borç bakiyesi
            üzerinden (kredi borcu, anapara, faiz, vergi, fon, vs. tüm yasal yükümlülük-
            ler) elektronik ortamdaki bildirimin yapıldığı ay içerisinde Bankaya beyan,
            kabul ve taahhüt eder.” düzenlemesine,
               20. Ordu Yardımlaşma Kurumu Genel Müdürlüğü ile Türkiye
            Vakıflar Bankası Türk Anonim Ortaklığı arasında 01/10/2015
            tarihinde imzalanan ve 28/03/2012 tarihinde imzalanan Pro-
            tokolün bazı maddelerinde değişiklik yapan 56 numaralı Ek
            Protokolün 3 üncü maddesinde;  “OYAK, üyelerinin kredilendirilmesi
            için kendisi tarafından verilen talimat doğrultusunda Banka tarafından
            kredilendirilen borçluların krediden ve tüm limit artırımlarından doğan/
            doğacak bütün borçlarını anapara ve bu meblağa yürütülecek akdi, temer-
            rüt faizini, KKDF, BSMV ve mevzuattan doğabilecek sair giderler ile birlik-
            te Banka tarafından talep edildiğinde ödemeyi garanti ettiği” düzenleme-
            sine yer verilmiştir.
               B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar

                21. Askeri Yüksek İdare Mahkemesi 1. Dairesinin 18/12/2000
            tarih, 2000/271 E. 2000/1247 K. sayılı kararı;  “…Davacının
            emekli statüsündeyken davalı kuruma başvurarak, OYAK’ın bugünkü
            sahip olduğu özvarlığında kendi aidatlarının katkısı olduğunu belirtip,
            bu öz varlıktan kendisine nem’a ödenmesi talebinde bulunduğu, dava-
            cının bu talebinin OYAK Gn.Md.lüğünün 13.12.1999 tarihli yazısıyla
            reddedildiği, davacının söz konusu menfi işlemin iptali için 3.1.2000
            tarihinde AYİM’de bu davayı açtığı anlaşılmaktadır….Davacının, Kuru-
            mun zaman içinde büyüyüp zenginleşmesi ve özvarlığının çoğalması
            nedeniyle kendisine nem’a ödenmesi gerektiği iddiası, Kanunda öngö-
            rülmeyen, tamamen yasal dayanaktan yoksun olup, kişisel bir dilek ve
            temenni olmaktan öteye gitmemektedir. Anayasa’nın 125/4 ve 1602
            sayılı Kanunun 21 nci maddelerinin amir hükümleri karşısında, Mah-
            kememizin idari yargı yetkisi, idari işlemin hukuka uygunluğunun de-
            netimi ile sınırlıdır ve idari işlem niteliğinde yargı kararı verilebilmesi
            de aynı şekilde mümkün değildir. 205 sayılı Kanunun açık hükümleri




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  453
   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459